Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

وابستگی حیات مونتاژ کاران به واردات قطعه

جمعه | ۱۳۹۷/۰۶/۰۹ - ۱۴:۴۷ | کد خبر: CP- ۷۶۹۱ | سرویس: واردات
کارپرس:
بر اساس آمار منتشر شده کمرگ در پنج ماه ابتدایی سال‌جاری، قطعات منفصله برای تولید خودروهای سواری همچنان در سر لیست واردات به کشور قرار داشته است.
به گزارش کارپرس، طی این مدت در مجموع ۸۸۲ میلیون دلار انواع قطعات منفصله برای تولید خودروی سواری با حجم موتور ۲۰۰۰ سی‌سی و با ساخت داخل ۱۴ و کمتر از ۳۰ درصد به کشور وارد شده است.
 
این میزان در حالی در پنج ماهه ابتدای سال‌جاری ثبت شده است که در چهار ماهه گذشته، در مجموع ۷۲۶ میلیون دلار انواع قطعات منفصله به کشور وارد شد و این نشان‌دهنده رشد ۵/ ۲۱ درصدی به نسبت چهار ماه گذشته است. در پنج ماه امسال به نسبت چهار ماه ابتدای سال‌جاری در مجموع ۱۵۶ میلیون دلار بیشتر برای واردات قطعات منفصله خودرو هزینه شده است.
 
این در حالی است که چنانچه آمار پنج ماهه ابتدایی سال‌جاری را با مدت مشابه سال قبل مقایسه کنیم مشاهده می‌شود که واردات قطعات منفصله برای تولید خودرو سواری بیش از دو برابر شده و رشد ۱۰۳ درصدی را تجربه کرده است.
 
در پنج ماهه سال گذشته در مجموع ۴۳۴ میلیون دلار انواع قطعات منفصله به کشور وارد شد درحالی‌که این میزان با افزایش ۴۴۸ میلیون دلاری، همان‌طور که اشاره شد در پنج ماهه ابتدایی امسال به ۸۸۲ میلیون دلار رسیده است. افزایش واردات در ۵ ماهه ابتدایی سال‌جاری بی‌ارتباط با آغاز تحریم‌های یکجانبه ایالات‌متحده آمریکا علیه زنجیره خودروسازی کشور نیست. با توجه به اینکه تحریم‌ها از اواسط ماه گذشته آغاز شده است،
 
مونتاژکاران به‌منظور افزایش تاب‌آوری در مقابل تحریم‌ها تلاش کرده تا حد امکان از فرصت زمانی تا پیش از آغاز تحریم استفاده کرده و قطعات مورد نیاز خود را وارد کنند تا چنانچه تحریم‌ها محدودیت‌هایی ایجاد کردند، بتوانند همچنان به حیات خود ادامه دهند. البته تحویل خودروهای پسابرجامی و همچنین افزایش تقاضا برای خودروهای مونتاژی چینی را نیز می‌توان از دلایل دیگر در ارتباط با قرار گرفتن واردات قطعات منفصله خودرو در سر لیست واردات کالا به کشور دانست.
 
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

وابستگی حیات مونتاژ کاران به واردات قطعه

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است