Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
به دلیل نوسانات اخیر صورت گرفت؛

تمایل مشتریان خودروهای وارداتی به سوی مونتاژی ها

یکشنبه | ۱۳۹۷/۰۳/۱۳ - ۰۷:۴۸ | کد خبر: CP- ۶۶۵۶ | سرویس: واردات
کارپرس:
براساس آمارهای ارائه شده گمرک ایران، در دو ماه نخست سال‌جاری همچون سال گذشته واردکنندگان قطعات خودرو در صدر فهرست واردکنندگان کشور قرار گرفته‌اند. در این مدت ۳۳۲ میلیون دلار قطعات منفصله خودرو با ساخت داخل حداکثر ۳۰ درصد وارد کشور شده که این کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۲ درصد رشد داشته است. برای این میزان رشد دو دلیل می‌توان بیان کرد.

اولین دلیل در این ارتباط بر می‌گردد به افزایش تعرفه‌ها در مورد خودروهایی که به‌صورت CBU به کشور وارد می‌شوند. این در حالی است که میزان تعرفه واردات برای خودروهایی که به‌صورت کاملا CKD وارد کشور می‌شوند تغییری نکرده است.

دلیل دیگر را می‌توان در ریزش مشتریان در بازار خودروهایی که به‌صورت CBU وارد کشور می‌شوند و افزایش همان تعداد از مشتریان به سبد خودروهای CKD جست‌وجو کرد. عدم تغییر تعرفه واردات قطعات خودروهای CKD سبب شده تا تولید این خودروها با توجه به افزایش تقاضا در بازار، برای مونتاژکاران جذابیت داشته باشد. در کنار این مساله، دلایل دیگری، از جمله حذف گری مارکت‌ها از بازار، توقف سایت ثبت سفارش خودرو به مدت ۶ ماه، ممنوعیت واردات برای خودروهایی که بیش از ۴۰ هزار دلار قیمت دارند، نوسانات نرخ ارز و محدودیت‌هایی که به‌دلیل مدیریت منابع ارزی ایجاد شده، سبب شده تا بازار خودروهایی که به‌صورت CBU وارد می‌شوند، با چالش‌های بیشتری همراه باشد و همین مساله دلیل افزایش قیمت حبابی این خودروها در بازار شود.

افزایش قیمت خودروهایی که به‌صورت CBU وارد می‌شوند، سبب رونق بازار خودروهایی شده است که به‌صورت CKD وارد می‌شوند. بنابراین با توجه به شرایط حاضر می‌توان پیش‌بینی کرد که شاهد افزایش واردات قطعات خودروهای CKD در ماه‌های آینده باشیم. همچنین در آمار گمرک تاکید شده که قطعات خودرو با درصد ساخت داخل ۵۰ درصد به بالا به میزان ۷۲ میلیون دلار و قطعات خودرو با درصد ساخت داخل کمتر از ۵۰ درصد به ارزش ۶۳ میلیون دلار بوده است. این میزان واردات به ترتیب ۱۰ و ۳۱ درصد به نسبت مدت مشابه سال قبل رشد داشته‌اند.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تمایل مشتریان خودروهای وارداتی به سوی مونتاژی ها

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است