Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
نیم نگاه؛

لکسوس یا ولوو مسئله این است

سه شنبه | ۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - ۰۹:۰۲ | کد خبر: CP- ۹۲۴۹ | سرویس: مقایسه خودروها
کارپرس:
اگر توان خرید یک خودروی لوکس را داشته باشید میان خودروی لکسوس و ولوو کدام را انتخاب می کردید؟
به گزارش کارپرس، عده‌ای هستند که زیبایی خودرو، چه در بدنه و چه در داخل اتاق بیشترین اهمیت را برایشان دارد، آن‌ها می‌خواهند ماشینشان از خوشگل‌های شهر باشد. برخی دیگر ترجیح می‌دهند تا فشردن پدال گاز آن‌ها را به سرعتی برساند که آدرنالین ترشح کنند، آن‌ها می‌خواهند ماشینشان در جنگل‌های آسفالت شده یوزپلنگی سریع باشد. افرادی هستند که جانشان را دوست دارند و می‌خواهند خودرویی آن‌قدر ایمن داشته باشند که در صورت بروز حادثه خون از بینیشان نچکد و البته بعضی از مردم عاشق امکانات و آپشن هستند.

برخی می‌خواهند که ماشینشان به‌قدری مجهز و پر امکانات باشد که اگر نیاز شد تا ۲ روز در ماشین بمانند، خود را در خانه احساس کنند. شما از کدام دسته هستید و اگر بگوییم که ولوو و لکسوس همه‌ این ویژگی‌ها را به میزان بالا دارا هستند، چه می‌گویید؟

لکسوس از ژاپن و ولوو از سوئد دو برند خودروسازی مشهور و معتبر هستند که کیفیت ساخت تحسین‌برانگیزی دارند. لکسوس در اصل زیرشاخه‌ تویوتاست و رسالت آن تولید خودروهای لوکس و سفارشی این ابر خودروساز است. رسالتی که در انجام آن کاملا هم موفق عمل کرده و هرساله مدل‌های جدید این خودروساز همه را حیرت‌زده می‌کند.

 ولوو هم حداقل در کشور ما مخصوص قشر لاکچری جامعه است و همگان نمی‌توانند مالک این خودرو باشند. به‌خصوص حالا که قیمت محصولات ولوو به‌قدری بالا رفته که نیمی از افرادی که تا یک سال پیش می‌توانستند این سوئدی را تهیه کنند هم به دیگرانی که از دور محو زیبایی آن می‌شوند، پیوسته‌اند.

اما برای مشاهده تمامی محصولات ولوو در ایران به همراه قیمت، مشخصات فنی و گالری تصاویر کافی است به سایت همراه مکانیک مراجعه کنید. همراه مکانیک تنها وب‌سایتی است که قیمت محصولات ولوو را به تفکیک سال و تیپ‌های مختلف ارائه می‌کند.

car volvoo 10 10

کسی از سوئد توقع نداشت ولی مثل این‌که آن‌ها خیلی از خود توقع دارند. کشوری سرد که قطب شمال را در بیخ گوش خود می‌بیند و نهایت انتظاری که از آن می‌رفت پیست‌های اسکی خوب بود، حالا به لطف فروشگاه‌های زنجیره‌ای IKEA، زلاتان ابراهیموویچ و صدالبته ولوو در تمام دنیا شناخته‌ شده است. ولوو بیش از ۹۰ سال پیش تاسیس شد و در ابتدا تنها خودروهای سنگین تولید می‌کرد. آنها به هر دلیلی آن‌ها تصمیم گرفتند با حفظ جایگاه خود در زمینه‌ی تولید کامیون، خودروهای سواری هم تولید کنند. اگر این تصمیم گرفته نمی‌شد جهان از شاهکارهای بی‌نظیری محروم می‌شد. ولوو ۶ سال پیش به بازار ایران وارد شد و دست‌پر هم آمد. ولوو ۵ مدل از محصولات خود را به ایران فرستاد که درنهایت قبل از بسته شدن واردات تنها یک مدل از آن همچنان وارد می‌شد. حتی اگر جلوی واردات گرفته نمی‌شد، افزایش قیمت ولوو یکی از دلایلی بود که واردات آن‌ را غیرمنطقی می‌کرد.

لکسوس در ایران سابقه‌ طولانی‌تری دارد. همان‌طور که اشاره کردیم لکسوس زیرشاخه‌ تویوتا است. تویوتا از معدود خودروسازهایی بود که بعد از انقلاب به‌طور کامل از ایران نرفت و همواره محصولات این کمپانی به شکل‌های مختلف در کشور وجود داشت. از سال ۲۰۰۷ یعنی بیش از ۱۰ سال پیش لکسوس به‌منظور دلربایی از ثروتمندان ایرانی وارد این مرزوبوم شد و به‌خوبی هم از عهده‌ی مسئولیت خود برآمد. در ۱۱ سال گذشته لکسوس ۱۳ مدل در بازار ایران داشته و حالا یک سالی است که این خودروساز هم مانند دیگر دوستان درجه ۱ خود از پیش ما رفته است. بازهم یکی از دلایل این مهاجرت تکراری است، مثل همیشه. افزایش خیلی زیاد قیمت لکسوس.

car lexus 10 10

وقتی تیبا و دنا با افزایش قیمت ارز گران‌ می‌شوند، نمی‌شود توقع داشت ماشین‌های وارداتی لوکس تغییر قیمت نداشته باشند. مخصوصا که در مورد این خودروها اعمال محدودیت‌های عجیب‌ و غریب هم بی‌تاثیر نیست. برای مثال وقتی هیولایی مثل لکسوس LX۵۷۰ فقط یک سال وارد کشور شده و پس‌ازآن ممنوع‌الورود اعلام می‌شود، هرچقدر هم قیمت ارز ثبات داشته باشد بازهم قیمت این خودرو بالا می‌رود. چون خواهان آن بیشتر از تعداد موجود این خودرو در بازار است. قیمت محصولات لکسوس به‌شدت افزایش‌یافته و در برخی موارد بیش از دو برابر گران شده است. قیمت لکسوس در گران‌ترین حالت خود ۲.۵ میلیارد تومان است. برای اطلاع از قیمت روز محصولات لکسوس نیز کافی است به سایت همراه مکانیک مراجعه کرده و قیمت تمامی محصولات لکسوس را مشاهده کنید.

در مورد ولوو هم مسئله‌ استثنایی‌ وجود ندارد. قیمت ولوو در تنها مدلی که تا سال گذشته همچنان وارد می‌شد بیش از ۵۰۰ میلیون افزایش‌یافته و به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

لکسوس یا ولوو مسئله این است

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است