Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
یک عضو کمیسیون عمران مجلس:

انحراف شدید قیمت خودرو در بازار مورد قبول نیست

دوشنبه | ۱۳۹۷/۱۰/۱۰ - ۱۰:۳۱ | کد خبر: CP- ۹۲۴۴ | سرویس: قیمت خودرو
کارپرس:
مجید کیان‌پور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط موجود در بازار خودرو گفت قیمت گذاری خودرو باید ۵درصد زیر قیمت بازار باشد.
به گزارش کارپرس، مجید کیان‌پور با اشاره به قیمت خودرو اظهار کرد: باید همه شرایط را بسنجیم و براساس شرایط واقعی بازار قیمت لحاظ شود. این شوک ارزی و وضعیت اقتصادی و تأثیر آن را ببینیم، نرخ واقعی و پایه ارز و مشکلات قطعه‌سازان را ببینیم و در آخر شرایط را به نفع مصرف‌کننده واقعی درنظر بگیریم، نه واسطه‌ها.

وی با اشاره به بدهی کارخانه‌های خودروساز به قطعه‌سازان ادامه داد: در حال حاضر بیشترین مشکل صنعت خودروسازی را قطعه‌سازان دارند، بیش از ۳۰۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم با چالش اساسی مواجه شده و باید در این راستا دنبال راهکار باشیم.

کیان‌پور با بیان اینکه دلیلی ندارد خودرو در بازار یک قیمت داشته باشد و دستوری برای آن قیمت دیگری اعلام شود، اضافه کرد: بر مبنای پایه پولی کشور و تغییراتی که در آن شکل گرفته، نرخ واقعی ارز که خودروسازان از آن استفاده می‌کنند و با توجه به شرایط بازار باید در خصوص قیمت خودرو تصمیم‌گیری شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر هم قرار است سودی داشته باشد باید به نفع مصرف‌کننده واقعی و خودروسازها باشد.

وی افزود: قیمت بازار و کارخانه باید حداکثر ۵ درصد تفاوت داشته باشد و نمی‌شود بازار انحراف شدید در بحث قیمت داشته باشد.

کیان‌پور بیان کرد: دولت باید با تیم کارشناسی قوی در کارگروه‌های مختلف این موضوع را بررسی کند و متناسب با ارزی که به خودروسازان می‌دهد ارزش خودرو را در بازارهای جهانی ببیند و همچنین فکری به حال قطعه‌سازان کنند که این صنعت به فعالیت ادامه دهد.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

انحراف شدید قیمت خودرو در بازار مورد قبول نیست

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است