وی افزود: با توجه به افزایش قیمت ارز، مواد اولیه و سایر هزینه های تحمیلی به خودروسازان، نباید آنها را مجبور به ثابت نگاه داشتن قیمت های خود کرده و در مقابل باید خودرو با قیمتی متعادل با شرایط بازار به مصرف کنندگان عرضه گردد.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی تولید خودروی با کیفیت و استاندارد را حاصل افزایش کارشناسی شده قیمت ها دانست و گفت: افزایش قیمت مواد اولیه ، قطعات وارداتی و ممانعت از رشد قیمت خودرو موجب می شود که ضرر و زیان خودروسازان به قطعه سازان تحمیل شده و آنها برای جبران اقدام به کاهش کیفیت مواد اولیه کنند و با ساده سازی و حذف برخی آپشن ها سطح استاندارد را تنزل داده و مشتریان متضرر گردند.
آزادی با تاکید بر ضرورت نظارت بر قیمت گذاری خودرو از جانب شورای رقابت گفت: سطح بدهی خودروسازان به سیستم بانکی، قطعه سازان و پیمانکاران افزایش یافته است و چنانچه خودروسازان داخلی نتوانند با قیمت فعلی در بازار دوام بیاورند و به تعهدات معوقه خود جامع عمل بپوشانند، قطعا در معرض ورشکستگی قرار خواهند گرفت، لذا بهترین راهکار نظارت و حمایت دولت از خودروسازان و ایجاد تعادل در قیمت ها بر اساس شرایط بازار است تا خودروسازان بتوانند توان مالی خود را تقویت کرده و سطح تکنولوژی خود را افزایش دهند.
وی در پایان تاکید کرد: شورای رقابت برای جلوگیری از ضرر مردم باید از روش دستوری خود برای قیمت گذاری صرف نظر کرده و مانند گذشته غیرکارشناسانه عمل نکند و در مقابل باید برای خودروسازان در قبال افزایش قیمت تعهداتی ایجاد کرد تا برنامه های خود را نسبت به افزایش کیفیت و تکنولوژی ارائه دهند.
منبع: خبرگزاری مهر
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان