Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
مدیرعامل سایپا تشریح کرد:

زیان هنگفت خودروسازان به دلیل تعلل در تعیین قیمت های جدید

سه شنبه | ۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۰۷:۲۹ | کد خبر: CP- ۹۳۴۶ | سرویس: سایپا
کارپرس:
مدیرعامل سایپا با تاکید بر اینکه طی ۹ ماه گذشته زیان سنگینی به شرکت وارد شده و ادامه این وضعیت محدودیت‌های جدی را برای خودروسازان و صنایع قطعه سازی ایجاد خواهد کرد، گفت: در حال بررسی شرایط برای جایگزینی خودروهای خانواده رنو و برلیانس با محصولات جدید هستیم.
به گزارش کارپرس، محمدرضا سروش در آیین گشایش نمایشگاه خودرو تهران، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعلل در تعیین تکلیف قیمت خودرو چه مشکلاتی را در پی دارد؟ اظهار کرد: تعلل در اعلام قیمت‌های جدید و فروش خودرو با قیمت پایین تر از قیمت تمام شده، زیان سنگینی را به شرکت وارد کرده است و امیدوارم طی چند روز آینده قیمت‌های جدید اعلام شود.

به گفته او ادامه این وضعیت محدودیت‌های جدی را برای خودروسازان و صنایع قطعه سازی ایجاد کرده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا نگران کاهش میزان تقاضا و یا افزایش انصراف از خرید در پی بالا رفتن قیمت خودرو نیستید؟ گفت:به طور منطقی با افزایش قیمت میزان تقاضا کاهش می‌یابد اما باید توجه کرد که در سطح بنگاه‌ها نمی‌توانیم محصول را زیر قیمت تمام شده بفروشیم چرا که زیانی که ایجاد می‌شود به جریان نقدینگی آسیب می‌زند و در نهایت به سهامداران زیان جدی وارد می‌کند.

مدیرعامل سایپا در ادامه گفت: عملیات ما طی ۹ ماه اخیر با زیان اساسی مواجه بوده و ادامه این روند شرکت را دچار بحران جدی خواهد کرد بنابراین اصلاح قیمت‌ها ضرورت اساسی است البته پیش‌بینی‌ها به گونه ای است که قیمت‌ها به صورتی افزایش یابد که منافع مشتریان نیز لحاظ شود و جذابیت برای آنها وجود داشته باشد.

سروش با ابراز امیدواری نسبت به اینکه قیمت‌ها زودتر اعلام شود، تاکید کرد: در مورد قیمت‌های جدید ستاد تنظیم بازار باید مصوبه‌ای بر اساس تثبیت قیمت داشته باشد که سازمان حمایت اعلام کرده است.

 وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بخشی از تعهدات معوق سایپا مربوط به خودروهایی است که با همکاری رنو و یا شرکت‌های چینی تولید می‌شد و اکنون امکان تولید آنها وجود ندارد، برنامه سایپا برای این دسته از مشتریان چیست؟ خاطرنشان کرد: همکاران ما پیگیر هستند تا خودروهای جایگزین جدیدی سفارش گذاری و معرفی شود، که البته زمان بر است و پیشنهادات پیشین نیز پا برجا است.

سروش در پاسخ به این سوال که آیا امکان جایگزینی این خودروها با محصولاتی مانند سراتو‌ که کیفیت بهتری دارند وجود دارد؟ تصریح کرد: در حال بررسی هستیم و امیدواریم طی یک ماه آینده به جمع بندی برسیم.

مدیرعامل سایپا درباره برنامه این شرکت برای عرضه محصولات جدید به بازار تا پایان سال گفت: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده تمرکز ما بر محصولاتی است که تولید داخلی بالایی دارند و برنامه سال آینده نیز بر روی تولید این محصولات متمرکز است.

وی ادامه داد: پروژه اس پی ۱۰۰ که متوقف شده بود برنامه ریزی شده تا در سال آینده مجدد آغاز شود و پیشنهاد ما تولید ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال آینده است که هنوز نهایی نشده است.

سروش با اشاره به اینکه در مورد پراید و سایر خودروهای سایپا همه استانداردهای تعیین شده تا ابتدای دی ماه سال جاری رعایت شده است، گفت: تا ابتدای سال آینده مشکلی برای رعایت این استانداردها نداریم، البته برخی از استانداردها مانند سنسور جانبی لازم است که توسط سازمان استاندارد با توجه به شرایط جدید بازنگری شود.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

زیان هنگفت خودروسازان به دلیل تعلل در تعیین قیمت های جدید

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است