Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
لاجی‌تک معرفی کرد:

راه حلی برای ارسال پیامک هنگام رانندگی!

دوشنبه | ۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۰۴:۲۳ | کد خبر: CP- ۱۴۸۵ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
برای عملیاتی کردن برنامه و بالا آوردن آن روی صفحه نمایش، تنها کافی است دست خود را در نزدیکی سنسورهای مجاورتی و روبه‌روی صفحه نمایش قرار دهید.
به گزارش کار پرس، هر کسی می‌داند که نباید در هنگام رانندگی از موبایلش استفاده کند، به نگارش متن بپردازد یا موسیقی مورد نظرش را انتخاب کند. چنین کار خطرناکی می‌تواند باعث کسر امتیاز گواهی نامه و جریمه در هر کجای جهان شود. (استفاده از موبایل در هنگام رانندگی در انگلستان به جریمه 200 پوندی منجر می‌شود).

 سامانه جدید بلوتوث در خودروهای مدرن نیاز به لمس موبایل را حذف کرده و از طریق صدا برخی از فرآیندهای مورد نیاز شما را اجرایی می‌کنند. اما این سامانه‌ها برای ارسال یک پیامک کوتاه و شرح دیرکرد شما برای شام در خانه آنقدرها هم خوب عمل نمی‌کنند.

سامانه "زیرو تاچ" از گروه فناوری "لاجی‌تک" ادعا کرده که راه حل این مشکل را ابداع کرده است.

دست خالی متنهایتان را ارسال کنید و از جریمه پلیس خلاص شوید

این سامانه چه می‌کند؟

این سامانه در اصل یک برنامه کاربردی است که به صورت خودکار روی تلفن همراه شما نصب شده و از نظر فیزیکی نیز با پایه‌های ویژه‌ای به خودرو متصل می‌شود. پایه‌های مورد نظر می‌توانند به دریچه‌های هوا یا روی داشبورد نصب شوند. تلفن یا دیگر سامانه‌های هوشمند شما نیز روی این پایه‌ها نصب خواهند شد.

پس از نصب، این برنامه تمام پیام‌ها، متن‌ها و ایمیل‌های ارسالی را برای شما در تمامی برنامه‌های تلفن همراه به نمایش درمی‌آورد و در صورت درخواستتان آنها را با صدای بلند برایتان می‌خواند. در صورتی که خواهان پاسخ به متن‌ها، نامه‌های الکتریکی خود باشید تنها کافی به آرامی با سامانه کاربردیتان صحبت کنید. تمام این روند به خوبی با صدای شما کنترل می‌شود. شما با این سامانه از هر آنچه که نگاه شما را از جاده برباید، یا هرآنچه دست شما را از فرمان دور کند راحت خواهید شد.

برای عملیاتی کردن برنامه و بالا آوردن آن روی صفحه نمایش، تنها کافی است دست خود را در نزدیکی سنسورهای مجاورتی و روبه‌روی صفحه نمایش قرار دهید. پس از آن شما می‌توانید برای زیروتاچ یک پیام بخوانید، درخواست برقراری یک تماس کرده یا موسیقی درخواستی خود را سفارش دهید. شما همچنین می توانید از سامانه و برنامه مورد نظر بخواهید تا آدرس مقصد شما را به نمایش درآورد.

شاید با خود بگویید این برنامه شبیه سامانه‌های موجود روی اپل و اندروید است. گروه سازنده در این خصوص معتقد است تفاوت‌های زیادی در این برنامه ها وجود دارد. برنامه‌های موجود در تلفن‌های همراه چندان دقیق نبوده و استفاده از آنها در جاده‌ها سخت است. همچنین استفاده بدون دست و لمس هیچ دکمه در تلفن‌های همراه غیر ممکن است. این همان روندی است که در زیروتک شاهد آن نیستید.

فعال کردن برنامه و خواندن یک پیام در این شیوه حدودا 0.3 ثانیه حواس شما از رانندگی را پرت خواهد کرد. اما ارسال یک پیام کوتاه به صورت دستی 5 ثانیه از شما وقت می‌گیرد. همین 5 ثانیه می‌تواند ضررهای مالی یا جانی برای شما به همراه آورد.

ودیم کوگان مدیر اجرایی این برنامه در لاگی‌تک در این خصوص گفت: هدف ما بالا بردن امنیت نگارش در رانندگی است که این روزها به صورت یک مسئله همه‌گیر درآمده است. ما تلاش می‌کنیم تا قطع رابطه چشمی با جاده را کاهش دهیم.

همه چیز در این سامانه با صدا کنترل می‌شود و صورت تنظیمات دلخواه سامانه با خواست شما و بدون نیاز به پرسش می‌تواند به برخی از سوالات پاسخ دهد. به عنوان مثال اگر کسی از موقعیت مکانی شما سوال کند سامانه می‌تواند موقعیت مکانی را برای پرسش‌گر ارسال کند.

این سامانه تنها سامانه بلوتوثی است که که از طریق صدا و بدون نیاز به دکمه یا لمس صفحه به کنترل اوضاع می‌پردازد.
 
 
منبع : عصر ایران
 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

راه حلی برای ارسال پیامک هنگام رانندگی!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است