Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

ساخت اتوبوس خودران سرویس با همکاری تویوتا

یکشنبه | ۱۳۹۸/۰۴/۰۹ - ۱۲:۱۴ | کد خبر: CP- ۱۱۲۴۶ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
دو شرکت "سافت‌بانک" و "تویوتا" برای راه‌اندازی سرویس اتوبوس‌های خودران، با پنج شرکت بزرگ خودروسازی همکاری می‌کنند.
به گزارش کارپرس،"مونت تکنولوژیز"(MONET Technologies)، شرکتی است که با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های "سافت‌بانک"(Softbank) و "تویوتا" (Toyota) شکل گرفته تا سرویس‌های حمل و نقل را به اتوبوس‌های ماژول خودران مجهز کند.

پنج شرکت سازنده خودروی خودران از جمله "ایسوزو"(Isuzu Motors)، "سوزوکی"(Suzuki)، "سوبارو"(Subaru)، "دایهاتسو"(Daihatsu) و "مزدا"(Mazda) نیز موافقت خود را برای سرمایه‌گذاری در این پروژه اعلام کرده‌اند و قرار است سرمایه‌گذاری هر یک از آنها دو درصد باشد. سافت‌بانک و تویوتا هر کدام ۳۵ درصد از این شرکت جدید را به خود اختصاص داده‌اند. شرکت‌های "هوندا"(Honda) و "هینو موتورز"(Hino Motors) نیز هر کدام ۱۰ درصد از این شرکت را در اختیار دارند.

هدف از این سرمایه‌گذاری که در ماه سپتامبر آغاز شده، مجهز کردن سرویس حمل و نقل ژاپن به اتوبوس‌ها و خودروهای خودران عنوان شده است. با اجرای این پروژه وسایل نقلیه خودران تویوتا موسوم به "ای- پالت"(e-Palette) که در نمایشگاه CES 2018 از آنها رونمایی شد، یکی از بخش‌های اصلی سرویس حمل و نقل ژاپن در سال آینده خواهند بود.

وسایل نقلیه الکتریکی ای-پالت طوری طراحی شده‌اند که می‌توان از آنها برای خدمات گوناگون از جمله جابجایی مسافران، بسته‌ها و حتی ارسال غذا نیز استفاده کرد.

همکاری شرکت‌های خودروسازی در این پروژه، فراتر از سرمایه‌گذاری است و به اشتراک گذاشتن داده‌ها را نیز شامل می‌شود. این مجموعه داده‌ها، برای ساخت پلتفرم وسایل نقلیه خودران ضروری هستند.

شرکت تویوتا در اوایل سال جاری، یک طرح آزمایشی را برای به کار گرفتن اتوبوس‌های خودران آغاز کرد که به مسافران امکان می‌دهد با کمک یک اپلیکیشن از این خدمات استفاده کنند.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ساخت اتوبوس خودران سرویس با همکاری تویوتا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است