یکی از بزرگترین موانع برای اتومبیلهای برقی مسافتی است که با یک بار شارژ کامل میتوانند طی کنند، برای همین خودروسازان درحال کاهش وزن آنها برای افزایش برد هستند.
حرکت به سمت تولید خودروهای برقی با موتور القایی با توجه به توان داخل در حوزه موتورهای القایی، موضوعی است که از سوی مسئولان حوزه صنعت مورد توجه قرار گرفته و آنها معتقدند کشور میتواند با جهشی هوشمندانه، مستقیماً وارد تولید این نوع خودروها شود.
وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) به عنوان جایگزینی امیدوارکننده برای خودروهای بنزینی است. با این حال، یک چالش کلیدی در پذیرش گسترده خودروهای الکتریکی، برد محدود و زمان شارژ طولانی باتریهای آنها است. برای غلبه بر این محدودیت، دانشمندان و مهندسان به گرافن، مادهای با خواص خارقالعاده روی آوردهاند.
تویوتا اعلام کرده به لطف تکنیک هوش مصنوعی مولد خود که توسط موسسه تحقیقاتی تویوتا (TRI) توسعه یافته است، شروع به تحقیق در مورد طراحی خودرو مبتنیبر هوش مصنوعی کرده است.
در حالی که فناوری خودران سطح 3 مرسدس پیشتر در آلمان و اخیراً در دو ایالت آمریکا مجوز گرفته است این خودروساز دستیابی به فناوری سطح 4 تا پایان دهه جاری را امکانپذیر میداند.
فورد یک پتنت جالب را در مورد استفاده از باتریهای پشتیبان در خودروهای الکتریکی ارائه کرده که این باتریها با نصب بر روی سقف خودرو میتوانند به بُرد خودروهای الکتریکی بیافزایند.