Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

التهابات بازار خودرو قابل کنترل است

چهارشنبه | ۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۱۰:۱۰ | کد خبر: CP- ۸۹۱۷ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است با افزایش اعتبار در گردش قطعه‌سازان، ترخیص قطعات خودرو از گمرک و صدور مجوز واردات خودروهای خارجی می توان از التهابات بازار خودرو کاست.
به گزارش کارپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا  درباره راههای خروج بازار خودرو از نابسامانی‌، گفت: باید دو کار در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور انجام شود اول، اعتبار سرمایه در گردش قطعه‌سازان باید افزایش یابد و از رکود خارج شوند و دوم، خودروهای پر مصرف مانند پراید، تیبا، پژو و سمند نباید گران شوند و درباره سایر خودروها نیز اجازه واردات با ارز آزاد داده شود و از آنها عوارض واردات دریافت شود. وزارت صمت می‌تواند از عواید دولتی ناشی از واردات خودرو به خودروهای پرمصرف داخلی یارانه بدهد تا کل تولید و واردات خودرو برای خودروسازان مقرون به صرفه شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس تاکید کرد: نتیجه نهایی این اقدامات موجب کاستن از التهابات قیمتی بازار خودرو می‌شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مشکلات به وجود آمده ناشی از ترخیص نشدن لوازم یدکی و قطعات خودرو از گمرک، گفت: علت ایجاد این مسئله ریشه در عملکرد دستگاه‌های اجرایی دارد و رییس‌جمهور و معاون اول رییس‌جمهور می‌توانند با ورود جدی به این مسئله و بررسی مباحث مطرح شده توسط وزارت صنعت و گمرک و خودروسازان و قطعه‌سازان تصمیم نهایی را گرفته و با صدور دستور قاطع، بازار خودرو و قطعه را از بلاتکلیفی خارج کنند. ترخیص قطعه از گمرک موجب خروج خودروهای نیمه ساخته از انبار خودروسازان و عرضه به بازار می‌شود در این صورت روند صعودی قیمت خودرو در بازار متوقف و سیر نزولی قیمت خودرو آغاز می‌شود.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

التهابات بازار خودرو قابل کنترل است

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است