Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

واگذاری توزیع تایر به ستاد تنظیم بازار

چهارشنبه | ۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۰۷:۳۲ | کد خبر: CP- ۷۸۳۸ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان لاستیک از واگذاری کنترل توزیع تایر مورد نیاز کشور به ستاد تنظیم بازار و الکترونیکی شدن روند توزیع از کارخانه تا مصرف کننده خبر داد.
به گزارش کارپرس،محمدرضا گنجی  با اشاره به اینکه لاستیک دارای قیمت مصوب است، افزود: با راه اندازی این سامانه از ابتدای مهر روند توزیع لاستیک از کارخانه تا مصرف کننده مشخص می‌شود و امکان تخلف ویا فروش این کالا خارج از سیستم امکان پذیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد نیاز کشور به لاستیک در کارخانه‌های داخلی تولید می‌شود، گفت: این حجم از تولید معادل ۲۵۰ هزارتن تایراست که در ۹ کارخانه فعال در کشور تولید می‌شود.

رئیس انجمن صنفی تولید کنندگان لاستیک با اشاره به اینکه تایر جزو گروه یک کالای وارداتی است که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کند، افزود: هم اکنون کارخانه‌ها با ظرفیت کامل در حال فعالیت و تولید لاستیک هستند.

گنجی قیمت مصوب لاستیک در کارخانه‌ها را مانع از تخلف و گران فروشی در این بخش دانست و گفت: اگر افزایش قیمتی در این محصول اعمال شده به دلیل مشکل در سیستم توزیع است که به دلیل احتکار و یا ایجاد جو روانی اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از لاستیک‌های کامیون‌ها وارداتی است، افزود: در چندماه گذشته به دلیل نوسانات ارز، تجار از واردات این کالا امتناع کرده اند که این روند بازار این نوع لاستیک را با کمبود و افزایش قیمت مواجه ساخته است.

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان لاستیک با بیان اینکه تصمیمات مناسبی برای کنترل بازار لاستیک در وزارت صنعت گرفته شده است، گفت: با اختصاص ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی به این نوع لاستیک و کاهش تعرفه آن از ۲۶ درصد به ۵ درصد قیمت این محصول را کاهش و التهاب ایجاد شده را از بین خواهد برد.

گنجی با اشاره به اینکه از سال ۹۵ هیچ گونه افزایش قیمتی در لاستیک اعمال نشده است، افزود: با افزایش دستمزد‌ها و دیگر عوامل تولید در این مدت ۹ درصد افزایش قیمت در تایر اعمال شده است که رقم قابل توجهی نیست.

وی با بیان اینکه ۴۸ درصد مواد اولیه تولید لاستیک وارداتی است، گفت: مابقی مواد اولیه در ایران تولید می‌شود به همین دلیل تولید لاستیک در ایران ارزانتر از دیگر کشور‌ها انجام می‌شود.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

واگذاری توزیع تایر به ستاد تنظیم بازار

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است