Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

گره در توسعه ی فن آوری خودرو های پاک در ایران

چهارشنبه | ۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۱۶:۵۳ | کد خبر: CP- ۵۹۶۴ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
محققان یکی از شرکت‌های فناوری موفق به تولید موتور سیکلت و خودروهای الکتریکی و پاک شده‌اند؛ ولی به گفته آنها صنایع خودروساز استقبالی از کاربردی کردن فناوری‌های کسب‌شده نکرده‌اند.
به گزارش کارپرس، سیامک حجت، مجری طرح گفت‌ با بیان اینکه این شرکت فناور از 21 سال گذشته در صنعت خودروهای پیشرفته و پاک فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: مطالعات ما از سال 2007 میلادی در حوزه خودروهای های‌تک الکتریکی و هیبریدی و همچنین موتور سیکلت‌های الکتریکی متمرکز شد.

وی اضافه کرد: در انتهای این مطالعات در سال گذشته موفق شدیم موتورسیکلت‌های هیبریدی را تولید کنیم و امیدواریم در سال جاری به تولید انبوه این محصول برسیم.

حجت، این موتور سیکلت را 3 سوخت دانست که شامل بنزین، ‌گاز CNG و انرژی الکتریکی است و ادامه داد: این موتور سیکلت در کلاس شهری تولید شده است و می‌تواند جایگزین موتور سیکلت‌های سنتی موجود در کشور شود.

این محقق، مصرف سوخت فسیلی این موتور سیکلت را یک لیتر بنزین و معادل گاز طبیعی در 100 کیلومتر دانست و یادآور شد: سیستم رانش و قدرت محرکه این موتور با سیستم برق است و زمانی شارژ باتری آن به پایان می‌رسد، از سوخت فسیلی بنزین و یا گاز برای شارژ کردن باتری استفاده می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه سوخت فسیلی در حرکت این موتور هیبریدی تاثیری ندارد، بلکه در شارژ باتری موثر است، خاطر نشان کرد: شتاب صفر تا 100 آن نزدیک به 6 ثانیه است.

حجت، طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی را از دیگر زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت فناور نام برد و یادآور شد: از 6 سال قبل مجوز تولید خودروهای الکتریکی را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کردیم و تاکنون موفق به تولید 400 دستگاه خودروی الکتریکی شده‌ایم.

به گفته این محقق، این خودروهای برقی در اماکنی مانند فرودگاه‌ها، نمایشگاه‌ها و سایت‌های ورزشی، گردشگری و زیارتی کاربردی شده‌اند.

وی در خصوص محدودیت‌های کاربردی شدن وسیع این خودروها در کشور گفت: کشور محدودیتی از لحاظ فنی برای تولید این خودروها ندارد، ولی متاسفانه صنعت خودروسازی ما صنعت بسته‌ای است و امکان تولید انبوه این خودروهای پاک را به شرکت‌های فعال در این زمینه نمی‌دهند. در جلساتی که با این شرکت‌ها داشتیم، استقبال خوبی از توسعه این فناوری‌ها دارند؛ ولی در عمل خروجی قابل قبولی از آنها مشاهده نمی‌شود.

مجری طرح ادامه داد: از سوی دیگر شرکت‌های خودروساز داخلی در زمینه تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی ضعیف عمل کردند؛ چراکه این صنعت عمدتا در کشور مونتاژ است و در این زمینه با دنیا فاصله داریم.

وی ابراز امیدواری کرد که با رویکرد جدید دولت، کشور بتواند توفیقاتی در این زمینه حاصل کند.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

گره در توسعه ی فن آوری خودرو های پاک در ایران

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است