Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
وزیر صنعت:

وزارت صنعت در کنار سازمان ملی استاندارد ایستاده است

سه شنبه | ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۲:۲۰ | کد خبر: CP- ۵۵۹۷ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت همین الان نیز برای ارتقای استانداردهای خودرو دیر شده است. مشتری خودروی بااستاندارد مطلوب می‌خواهد و در این رابطه با کسی رودربایستی نداریم و در کنار سازمان ملی استاندارد ایران هستیم.
به گزارش کارپرس، محمد شریعتمداری امروز در مراسم تحویل ۲۰۰ دستگاه خودروی تجاری سایپا دیزل اظهار کرد: منظور ما از تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو همراه بودن آن با رعایت استانداردهاست. درست است که راه‌ها و جاده‌ها مشکل دارند اما ما می‌توانیم با اجرای استانداردهای روز دنیا به گونه‌ای عمل کنیم که تلفات سوانح رانندگی کاهش یابد.

وی ادامه داد: طی برنامه سه ساله در سال‌های آتی ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده تجاری- باری، نوسازی خواهد شد. به گونه‌ای که برای سال آینده نیز برنامه جایگزینی ۷۰ هزار دستگاه خودرو چیده شده است.

او با بیان اینکه با اجرای این طرح به دنبال از بین بردن منابع آلایندگی در کلانشهرها و کاهش مصرف سوخت به عنوان یک سرمایه بین نفتی هستیم، اظهار کرد: یک کشنده قدیمی در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۶۰ لیتر سوخت مصرف می‌کند که این میزان با طرح نوسازی ناوگان فرسوده کاهش خواهد یافت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: طبق یک تحقیق صورت گرفته ۲۷ درصد مجموعه آلاینده‌سازهای متحرک مربوط به خودروهای حمل و نقل باری است که مخصوصا در شب‌ها مشغول جابه‌جایی مصالح ساختمانی و بار هستند.  

وی ادامه داد: برای شرکت‌های خودروسازی که نتوانند تامین منابع مالی لازم برای نوسازی ناوگان فرسوده باری را فراهم کنند، صندوق توسعه ملی نیز وارد عمل خواهد شد.

شریعتمداری تصریح کرد: در این طرح ۵۰ درصد ارزش خودرو را راننده پرداخت می‌کند و مابقی نیز به صورت تسهیلات در اختیار وی قرار می‌گیرد.



منبع: ایسنا
 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

وزارت صنعت در کنار سازمان ملی استاندارد ایستاده است

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است