Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
مسافران نوروزی بخوانند؛

گام هایی برای مسافرت ایمن با خودروی شخصی

سه شنبه | ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۰۷:۳۹ | کد خبر: CP- ۵۵۸۲ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
اگر شما از آن دسته مسافرانی هستید که قصد مسافرت با خودروی شخصی خود در نوروز را دارید این مطلب را بخو
به گزارش کارپرس، مسافرت با خودروی شخصی در ایام نوروز لذت خاصی را برای خانواده ها به ارمغان می آورد چرا که در این نوع مسافرت فارغ از استرس هایی از قبیل به موقع رسیدن به ساعت حرکت، طولانی شدن و خستگی مفرط به دلیل یک جانشین، و بسیاری دیگر از مواردی در سفرهایی با سایر وسایط حمل ونقل از جمله اتوبوس،  قطار وهواپیما،  سفری را آغاز کنید که ساعت حرکت آن ، زمان توقف، استراحت و گشت و گذار در طول سفر در دست خودتان است.
 
 اما گاه در همین مسافرت ها برخی از اتفاقات ناگوار می تواند شیرینی این سفر را به گام خود و خانواده تلخ کند که برای جلوگیری از این امر نکاتی مطرح می شود که به واسطه آن می توان سفری ایمن و به دور از هر گونه استرس و تلخی را تجربه کنید در نخستین گام برای ر سیدن به سفری ایمن با خودروی شخصی باید ابتدا از سلامت  فنی خودرو خود اطمینان کافی حاصل کنید و قبل از مسافرت خودروی خود را حتما به یک مرکز معاینه فنی و تعمیرگاه مجاز خودروی  نشان دهید.
 
 دومین گام در سفر رعایت تمامی نکات ایمنی در طول مسیر بوده و باید از سبقت های غیر مجاز و سرعت غیر مجاز در جاده پرهیز کرده تا سفری مطمئن و ایمن را برای خود رقم زنید.
 
سومین مطلب مهم این زمینه استراحت های به موقع برای مرد راننده است چرا که بیشترین آمار تلفات جاده ای در اثر خواب آلودگی رانندگان گزارش شده است و در این راستا لازم است در صورت خستگی  از رانندگی برای رفع آن در استراحتگاه های مجاز استفاده کنید تا از بروز هر گونه حادثه تلخی جلوگیری کنید.
 
 نکته بعدی برای داشتن سفری ایمن  در طول جاده داشتن کپسول آتش نشانی ،‌جعبه ی کمک های اولیه و نقشه راه مسیر انتخاب شده از دیگر ضروریات به شمار می رود.
 و سرانجام از آنجائی که در ایام نوروز ممکن است در برخی مسیر ها هوای بارانی و برفی باشد وسایلی از قبیل زنجیر چرخ، ضد یخ البسه گرم  را همراه خود داشته باشید و از سالم بودن برف پاکن ها، سیستم ترمز ، چراغ ها و فرمان خودرو اطمینان کافی داشته باشید.
 
 رعایت خونسردی و آرامش در طول مسافرت با خودروی شخصی از کلیدی ترین نکات در رانندگی و حفظ ایمنی کامل در سفر محسوب می شود سفری خوش را برای شما آرزومندیم.


منبع: باشگاه خبرنگاران

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

گام هایی برای مسافرت ایمن با خودروی شخصی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است