Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
وزیر صنعت در همایش صنعت خودرو:

خودروسازان داخلی از همین حالا به موضوع خودران ها ورود کنند

سه شنبه | ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۱۷:۱۷ | کد خبر: CP- ۵۱۶۸ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
وزیر صنعت معدن و تجارت در سخنرانی خود طی همایش صنعت خودرو ایران از ضرورت ورود سریع خودروسازان ایرانی به کسب تکنولوژی خودروهای خودران تاکید کرد!

به گزارش کارپرس، دکتر شریعتمداری در پاسخ به سوال خبرنگار کارپرس مبنی بر اینکه چگونه می توان به موضوع خودران ها ورود کرد در حالی که صنعت ما هنوز در تکنولوژی های به مراتب پائین تری همچون خودروهای هیبریدی به لحاظ زیر ساخت دچار مشکلات اساسی است تاکید کرد:  برای توسعه ی صنعتی با توجه به وجود جوانان فرهیخته ی ایرانی و  زمینه های علمی که ایرانیان در داخل و خارج از کشور از آن برخوردارند، ما باید در قله های دانش و آخرین تکنولوژی های موجود در دنیا شروع به فعالیت کنیم، در غیر این صورت و اگر بخواهیم گام به گام از خودروهای درون سوز به هیبریدی ها و سپس به برقی ها بپردازیم باز جهان 70 سال از ما جلو خواهد افتاد!  بنا بر این باید به آنچه تکنولوژی روز دنیا هست و فاصله ی ما با آن به لحاظ دانش کمتر است به آن بپردازیم. این مسیری است که ما در حال طی کردن آن هستیم! این خواست ماست و تقاضای ما از بخش خصوصی این است و دولت باید زمینه ساز و تسهیل گر این امور باشد. این وظیفه ی بخش خصوص کشور است و ما به عنوان دولت باید زمینه ساز این امور باشد.

وزیر صنعت در پاسخ به اینکه آیا دولت قصد معرفی ابزارهای تشویقی برای تسهیل در این موضوع را دارد، تصریح کرد: حتما باید ابزاهای تشویقی فراهم شود، هم نرخ سود تسهیلات اعطایی برای فعالیت های صادرات گرا در قانون بودجه سال آینده از تصویب مجلس شورای اسلامی خواهد گذشت و با نرخ پائین تری باید این خدمات در اختیار خودروسازان قرار گیرد و هم لازم است یارانه ی سود تسهیلات به آنان ارائه داد که بتوانند این کار را با رقابت نزدیک تری با رقبای خود در خارج از کشور انجام دهند.

شایان ذکر است دولت اخیرا به بهانه ی عدم تاثیر جدی خودروهای هیبریدی در کاهش آلودگی هوا تعرفه ی واردات این خودروها را 1100 درصد افزایش داده است. همچنین پیگیری های کارپرس در سنوات گذشته از مدیران دو قطب خودروسازی ایران نشان می دهد موانع بسیاری برای ورود خودروسازان به دنیای خودروهای با تکنولوژی بالا وجود دارد. بنا بر این به نظر می رسد در صورتیکه که دولت قصد تشویق خودروسازان برای ورود به موضوع خودروهای های تک را دارد لازم است با ارائه ی برنامه ی مدون تکلیفی و تشویقی و تلاش برای ایجاد زیرساخت های اقتصادی، فنی و اجتماعی گام قوی تری در این راستا بردارد.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خودروسازان داخلی از همین حالا به موضوع خودران ها ورود کنند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است