Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
نمایشگاه داران نگرانند؛

تقاضای مردم برای خرید خودرو در شب عید کاهش یافته است

پنج شنبه | ۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ۰۸:۴۹ | کد خبر: CP- ۱۰۲۴۰ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
در روزهای پایانی سال علاوه بر اعمال فروش فوری محصولات داخلی توسط خودرو سازان معاملات در بازار آزاد خودرو کاهش یافته است.
به گزارش کارپرس، به نظر می رسد بسیاری خرید خودرو را به سال آینده موکول کرده اند چرا که همه این نکته را خوب می دانند که شب عید قیمت خودرو به دلیل نیاز مصرف کننده برای تعطیلات و انجام سفر های نوروزی بیشتر می شود.

اما به دلیل قیمت های عجیب در بازار آزاد، معاملات خودرویی در 30 روزپایانی سال کاهش داشته است و بنگاه های معاملاتی در یک ماه پایانی سال از رکود و عدم تقاضای مشتری ابراز نارضایتی داشته ایند.

از این رو با 20 نمایشگاه خودروی شهر تهران ارتباط گرفتیم و نتیجه تمامی مکالمات در یک جمله خلاصه می شد در بازار خودرو خریدار واقعی وجود ندارد!

این که نسبت سال گذشته تعداد معاملات خودرویی در بنگاه های معتبر خودرو کاهش چشمگیری داشته است از نظر نمایشگاه داران خودرویی، مستقیما به قدرت خرید مردم مرتبط می شود، اکثر خریداران خودرو بیشتر دنبال خودرویی مناسب با پولی که دارند می گردند و این یک چالش بزرگ برای مصرف کننده است.

بیشتر نمایشگاه داران بر این موضوع تاکید میکردند که بیش از 90 درصد معاملات انجام شده طی 6 ماه گذشته برای استفاده خودرو نبوده و این خرید و فروش ها بیشتر تحت عنوان سرمایه گذاری صورت گرفته است!

با درنظر داشتن این نکته که در ماه پایانی سال تعداد معاملات خودرویی نسبت به سال گذشته تقریبا به صفر رسیده نشان از کم شدن قدرت خرید مردم است و شاید خرید خودرو را به سال آینده موکول کرده اند تا بازار از تب و تاب قیمت های شب عید دست بکشد.

اما با آغاز سال 98 قیمت ها پایین خواهد آمد؟

روند رو به کاهش قیمت ها همچنان ادامه دارد و دو نکته مهم بر این اتفاق وارد است: اول این که با اعمال فروش فوری سایپا و ایران خودرو مصرف کننده واقعی از بازار به سمت خودرو ساز هدایت شد؛ و دوم این که به دلیل بی اعتمادی مردم به بازار آزاد و عدم خرید رکودی سهمگین بر آن حاکم شده است.

با این شرایط تا قیمت ها به شکل منطقی در بازار پایین نیایید بعید است که حتی در سال آینده نیز اتفاق مثبتی برای نمایشگاه داران خودرو بیافتد و از این رکود خارج شوند.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تقاضای مردم برای خرید خودرو در شب عید کاهش یافته است

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است