Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
معرفی؛

مرسدس بنز GLS ۲۰۲۰ را بهتر بشناسید

پنج شنبه | ۱۳۹۷/۱۰/۲۰ - ۰۸:۳۲ | کد خبر: CP- ۹۳۷۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
صفحه لمسی جدید برای کنترل سیستم اطلاعات و سرگرمی بدون لمس آن ارائه شده و احتمالا نوعی رقابت مستقیم با تنظیمات "آی- درایو" ب‌ام‌و محسوب می‌شود.
به گزارش کارپرس، شاید عادلانه باشد که از قدیمی و فرسودگی مرسدس بنز GLS سخن بگوییم. این خودرو از سال 2012 با کلاس GL شناخته شد و دیر زمانی است که  به عنوان بزرگترین SUV خودروسازی اشتوتگارت مانور می‌دهد.

، اینک وقت تغییر و تحول این خودرو فرا رسیده است. نسخه جدید این خودرو در گوشه و اطراف بارها زیر لایه‌های استتاری دیده شده و می‌توان شکوه یک کلاس S را در یک شاسی‌بلند سه ردیفه دید. به نظر می‌رسد تحلیل این خودرو زیر پوشش استتاری نیز جالب باشد و همه اینها به دلیل تمرکز بنز در ساخت شاسی‌بلندها ست.

یک اقامت

بدون شک اولین چیزی که در این خودرو ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بزرگی و ابعاد آن است. اگرچه آنچه که از شواهد برمی‌خیزید حکایت از شباهت بیشتر خودرو به یک GLE و غلبه DNA آن بر GLS های کنونی دارد.

نمای جلویی این خودرو تحت تاثیر  یک جلو پنجره بزرگ  دو بخشی است که از دو طرف به چراغ‌های LED با قدرت تابش چندگانه ختم می‌شود. سطوح جانبی نمای ارگانیک بیشتری از خود نشان می‌دهد و چین و شکن‌های این نما سختی کمتری را نسبت به نسل  قبل از خود نشان می‌دهند. پنجره‌های عقب در نسل جدید کوتاه‌تر شده و گردی و قوس بیشتری در آن دیده می‌شود.

اقامت "فرست کلاس"

فضای داخلی این قد بلند 7 نفره بنز تحت تاثیر یک صفحه نمایش بزرگ دیجیتالیست که بیش از نیمی از فضای داشبورد را به خود اختصاص داده است. سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX و سامانه ناوبری بهبود یافته، گزینه‌های ماساژ پیشرفته و روشنایی محیطی با بیش از 60 رنگ از دیگر ویژگی‌های درونی این خودرو محسوب می‌شوند.

در زیر این صفحه دیجیتال، چهار دریچه تهویه هوا، سیستم کنترل هوا و "تاچ پد جدید" در زیر اهرم تغییر دنده وجود دارد و صفحه لمسی جدید برای کنترل سیستم اطلاعات و سرگرمی بدون لمس آن ارائه شده و احتمالا نوعی رقابت مستقیم با تنظیمات "آی- درایو" ب‌ام‌و محسوب می‌شود.

زیر پوست GLS

زیر این GLS بازطراحی شده، همان زیرساخت MHA قرار دارد که پیشتر در نسخه‌های GLE دیده شده است. این زیرساخت به معنای بهبود کیفیت حرکت به واسطه سیستم کنترل الکترونیکی فعال بدنه است که حرکت خودر را با یک سیستم تنظیم 48 ولتی الکترونیکی تعلیق هوا در مسیرهای مختلف تعدیل می‌کند.

این خودرو همچنین به طیف وسیعی از سیستم‌های کمک راننده مجهز خواهد شد. یکی از سیستم‌های کمکی این خودرو شناساسایی مسیرهای کند و پرترافیک و کمک  به حرکت- توقف آن با سرعت تقریبی 60 کیلومتر بر ساعت است. سیستم توقف- حرکت کروز راداری در کنار ویژگی های فرمان این قابلیت کمکی را برای این SUV مدرن رقم زده‌اند.

این خودرو در مجموعه فناوری‌های هیبریدی ملایم قرار می‌گیرد و یک نسخه توربو دیزل از آن با گشتاور 600 نیوتن‌متر 286 اسب‌بخار قدرت دارد. نوع قدرتمندتر این خودرو با گشتاور 700 نیوتن‌متر 340 اسب‌بخار قدرت دارد. نسخه بنزینی این خودرو نیز با یک موتور 3 لیتری 362 اسب‌بخار توان داشته و گشتاورش به 500 نیوتن‌متر می‌رسد. گزینه‌های موتوری دیگری نیز در میان موتورهای در نظر گرفته برای این خودرو دیده می‌شوند. تمامی این موتورها با یک سامانه انتقال قدرت خودکار 9 سرعته هماهنگ خواهند شد.

جنگ با رقبا

مرسدس GLS 2020 به جنگ نخبه‌های لوکس و بزرگ در کلاس SUV ها (خودروهای کاربردی اسپورت) می‌رود که از میان آنها می‌توان به ب‌ام‌و، رنج‌روور، آئودی Q7، لکسوس GX، لینکولن نویگیتور و کادیلاک اسکالید اشاره کرد.

احتمالا نسخه واقعی این خودرو در نمایشگاه ماه سپتامبر فرانکفورت به نمایش درخواهد آمد، اگرچه احتمال دیدن آن در نمایشگاه خودرویی نیویورک در ماه آوریل نیز وجود دارد.



منبع: عصرایران

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

مرسدس بنز GLS ۲۰۲۰ را بهتر بشناسید

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است