Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

جنرال موتورز روی تولید خودروهای پاک متمرکز می شود

چهارشنبه | ۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۰۹:۳۸ | کد خبر: CP- ۸۸۱۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
جنرال موتورز بعنوان بزرگترین خودروساز آمریکایی روز دوشنبه اعلام کرد که می خواهد تولید خودروهای بنزینی را متوقف کرده و بجای آن به توسعه خودروهای برقی بپردازد.
به گزارش کارپرس، یک روز پیش بود که اخباری مبنی بر تعطیلی یکی از کارخانه‌های شرکت جنرال موتورز در کانادا منتشر شد که حالا به نظر می‌رسد علت آن تغییر رویه این خودروساز بزرگ آمریکایی و تمرکز بر روی توسعه خودروهای برقی و الکتریکی بوده است.

جنرال موتورز که یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروساز مستقر در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود، روز گذشته معلوم شد که می خواهد خط تولید خودرو و تمامی فعالیت‌های خود را در کارخانه اوشاوا در نزدیکی شهر تورنتو واقع در ایالت اونتاریوی کانادا متوقف کند که این امر بدون شک بر روی مشاغل و افرادی که در این کارخانه مشغول بکار بودند، تاثیرات و تبعات منفی بی شماری خواهد گذاشت.

سخنگوی جنرال موتورز در کانادا که به ساخت و مونتاژ خودروهای بسیاری نظیر وانت پیکاپ و سدان‌های بنزینی و گازسوز می‌پرداخت و با استقبال بی‌نظیری از سوی مشتریان کانادایی برخوردار شده بود، روز گذشته از تشریح علت این تصمیم و اقدام خودداری کرده بود.

اما حالا با اعلام رسمی این شرکت، به نظر می‌رسد که جنرال موتورز نیز عزم خود را برای پیوستن به بازار پرفروش و پر تب و تاب خودروهای برقی در جهان جزم کرده و می‌خواهد تمرکز خود را بر روی توسعه خودروهای الکتریکی و خودران بگذارد تا از میدان رقابت با سایر رقبای قدرتمند خود نظیر خودروسازان آلمانی، ژاپنی، کره‌ای و آمریکایی عقب نیفتد.

رویترز می‌نویسد: این اقدام جنرال موتورز که بعنوان بزرگترین خودروساز مستقر در ایالات متحده آمریکا به شمار می رود، می‌تواند یک نقطه عطف بزرگی برای صنعت خودروسازی جهان باشد تا همانند یک دهه قبل به مرز ورشکستگی نرسد و دچار  تنگنا و بحران‌های شدید اقتصادی نشود.

این در حالیست که جنرال موتورز از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده نیز در خصوص کارخانه خود در ایالت اوهایو به شدت تحت فشارهای سیاسی قرار گرفته است. گفته می‌شود که به دنبال تعطیلی کارخانه های جنرال موتورز، ۱۵ درصد از نیروی انسانی خود را از دست خواهد داد و این بدان معناست که بالغ بر ۱۸ هزار نفر از کارکنان این خودروساز بزرگ تعدیل خواهند شد.

همچنین مقامات این شرکت در این خصوص خاطرنشان کرده اند که با تعدیل نیرو و تعطیلی کارخانه های فعال خود، تا سال ۲۰۲۰ میلادی حدود شش میلیارد دلار در هزینه های جنرال موتورز کاهش پیدا خواهد کرد.




منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

جنرال موتورز روی تولید خودروهای پاک متمرکز می شود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است