Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

برجام، افق ۱۴۰۴ و صنعت خودروی ایران

پنج شنبه | ۱۳۹۵/۰۶/۲۵ - ۰۷:۴۲ | کد خبر: CP- ۱۱۱۵ | سرویس: یادداشت
کارپرسآرش محبی نژاد:
فروریختن دیوارهای مجازی تحریم، تحرک و امید در جامعه اقتصادی و بخصوص صنعت خودرو ایجاد کرده است.
به گزارش کار پرس، صنعت خودرو پس از تحمل سه سال تحریم مستقیم و 12 سال غیر مستقیم به تنهایی معادل بیش از 20 چاه نفت تولید دارد و تا افق چشم انداز باید معادل تولید امروز نفت کشور، محصول تولید کند.

این روزها عقد قراردادهای بین المللی میان قطعه سازان و خودروسازان ایرانی و طرف های بین المللی در حال انجام است. مزیت نسبی تولید و صادرات بخش عمده قطعات در داخل کشور، موقعیت ژئو پلیتیک، نیروی کار تحصیل کرده و به نسبت ارزان قیمت، تجربه نیم قرن تولید، وجود ظرفیت و عمده زیر ساختها، وجود مواد اولیه و منابع زیر زمینی ارزان، اگر با انتقال دانش فنی روز و ارتقاء و اصلاح زیرساختها و تجهیزات و قرارگیری در حوزه تولید خودروسازان بین المللی توام شود، دستاوردهایی شگرف در پی خواهد داشت که تحرک بیش از 60 شاخه صنعتی وابسته به این لوکوموتیو محرک، تنها بخشی از عواید آن برای میهن و ملت و کمک به رونق اقتصادی خواهد بود.

کشور باید همه تسلیحات توسعه اقتصادی خود و از جمله توسعه صنعت خودرو را مطابق سند چشم انداز به سمت اهداف افق 1404 نشانه رود.

این در حالی است که 11 سال از ابلاغ سند چشم انداز در حالی سپری شده و در دهه نخست شاهد انحراف چشمگیر از مسیر حرکت به سمت چشم انداز صنعت خودرو کشور بودیم.

با اصلاح مسیر در یکی دو سال اخیر، چنانچه شاهد «وفاق ملی» و عزم و اراده سیاستگذاران کلان صنعتی کشور باشیم، چاشنی برجام امکان شلیک خوب صنعت خودرو به سمت هدف، به شرط هدایت در طول مسیر را در 9 سال باقیمانده فراهم می کند. ای کاش این فرصت از دست نرود.


منبع: ایرنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

برجام، افق ۱۴۰۴ و صنعت خودروی ایران

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است