از چهارمحال و بختیاری شهر اردل و روستای رستم آباد به نمایشگاه خودرو آمده بود، خیلی آرام در غرفه ها قدم می زد و اغلب به بیرون از غرفه راهنمایی اش می کردند. اما کسی نمی دانست او خود یک تنه متخصص است!
با توجه به ماهیت تحریمهای آمریکا، باید حتی از سرمایهگذاری برای ساخت داخل قطعات و محصولاتی که از آن پشتیبانی نمیشود نیز خودداری شود. باید صنعت خودروسازی در مقابله با توفان ناشی از تحریمها سر خود را پایین نگه دارد تا از آن عبور کند، زیرا حجم اقتصاد ایران در حال کوچکشدن است.
رئیس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در حالی که ایران خودرو قیمت ۴ خودرو را افزایش داده است، گفت: اجازه افزایش قیمت در اختیار خودروسازها نیست، اما به دنبال این افزایش قیمت، بازار را رصد و سپس واکنش نشان میدهیم.
بازار تایر خودرو و کامیون چند وقتی است که دچار بهم ریختگی شده است و قیمتهای مختلفی به خریداران ارائه میشود و البته برخیها هم فروش را متوقف کردند تا با افزایش قیمت ارز سود بیشتری عایدشان شود.از اینرو تولید کنندگان لاستیک برای پایان دادن به بازار سیاه این کالای مصرفی فروش دولتی را شروع کردند.
در سالها و حتی دهههای گذشته شرایط به نحوی پیش رفته است که نه مردم از بازار خودرو رضایت دارند و نه تولیدکنندهها با وجود قیمتهای بالا راضی میشوند. آنها معتقدند که دخالتهای دستوری در تعیین قیمت باعث شده است که کارخانهها زیانده شوند و سود اصلی به جیب دلالها برود.
خودروهای بسیاری در بازار داخلی کشورمان حضور دارند و خریداران همواره به دنبال بهترین هستند. بهترین در هزینه استهلاک، بهترین در کیفیت ساخت، بهترین در خدمات پس از فروش و بهترین در سطح امکانات رفاهی. اما خودروهای زیادی را خصوصاً برای خریداران سخت گیر نمی توانید در این بازار پیدا کنید که تمامی این مشخصه ها را دارا باشند.
بعد از اعلام خروج امریکا از برجام، شرکتهای زیادی از بیم جریمههای امریکا، فعالیتهای سرمایهگذاری خود در ایران را متوقف کردند. از جمله آنها میتوان به گروه خودروسازی پژو-سیتروئن اشاره کرد.
این روزها بازار خودرو شرایط خاصی را پشت سر میگذارد و با وجود اینکه مجلسیها رسما اعلام کردهاند که کارخانهها حق افزایش قیمت را ندارند و خبری هم از تعیین تکلیف قیمتگذاری خودرو از سوی نهادهای نظارتی همچون شورای رقابت نیست، اما بازار خودرو گوی سبقت را از همه بازارها گرفته و در بازار صفر کیلومترها رونق افزایش قیمت بیشتر از رونق خرید و فروش است.
شروع همزمان صنعت خودروسازی ایران و کره جنوبی، آورده متفاوتی را برای این دو کشور به همراه داشته است. در حالی که بسیاری از بازارهای جهانی در تسخیر صنعت خودروسازی کره جنوبی قرار گرفته، این صنعت در ایران فراتر از مونتاژ مدلهای قدیمی کشورهای اروپایی فراتر نرفته است.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران وجود هرگونه لابی و فشاری را برای تعدیل استانداردهای ۸۵گانه خودرویی رد کرد. وی همچنین تاکید کرد که این سازمان تمایلی به ایفای نقش پلیس در جامعه اقتصادی کشور ندارد.
رییس کارگروه اتحادیه بازیافت و اسقاط خودروهای فرسوده میگوید مراکز اسقاط خودرو با 10 تا 15 درصد ظرفیت کار میکند و به عبارتی، 85 درصد ظرفیت این مراکز خالی است.
در خبرها آمده که ایرانخودرو قصد دارد از امروز هفت هزار میلیارد ریال اوراق مرابحه منتشر کند. آنطور که معاون مالی ایرانخودرو عنوان میکند، این اوراق با سررسید چهار ساله در اختیار قطعهسازان قرار خواهد گرفت تا ضمن تسویه بخشی از مطالبات آنها، ظرفیتی جدید برای تامین قطعه نیز ایجاد شود.
یک سال از آغاز فروش محصولات جدید نیسان در ایران میگذرد. سال گذشته در چنین روزهایی، شرکت جهان نوین آریا، فروش خودرو نیسان جوک را در قالب نمایندگی رسمی فروش و خدمات پس از فروش نیسان ژاپن آغاز کرد.
یک بار ملاقاتی با مدیر عامل شرکت رنو پارس [شرکت ایرانی با مشارکت رنو فرانسه و ایران] داشتم. می گفت: مشکل من این است که ما در رومانی یک قطعه را سه بار زیر پِرس می بریم و قطعه آماده می شود ولی در ایران باید 8 دفعه آن را زیر پرس ببریم!
امروزه با توجه به گسترش رقابت در بازار جهان و تأثیر آن در اقتصاد کشور و همچنین توجه شرکتهای تولیدی و خدماتی به اهمیت ارائه خدمات برتر، ضرورت طراحی و تولید سیستمهای مکانیزه یکپارچه در رابطه با مدیریت خدمات پس از فروش دوچندان شده است.