Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با وجود خروج آمریکا از برجام؛

هیوندای همچنان در ایران می‌ماند

چهارشنبه | ۱۳۹۷/۰۲/۱۹ - ۰۷:۱۱ | کد خبر: CP- ۶۳۳۰ | سرویس: کرمان موتور
کارپرس:
اکبری درباره تاثیرات خروج احتمالی آمریکا از برجام بر همکاری کرمان موتور با هیوندایی، خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم در این رابطه اندیشیده شده و در هر شرایطی همکاری ما با خودروساز کره‌ای ادامه خواهد یافت.
به گزارش کارپرس، حسن اکبری معاون فروش و بازاریابی کرمان موتور در نشست خبری اظهار کرد:در تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچ مشکلی نداشتیم و به راحتی سفارشات ما با این ارز خریداری و به کشور وارد شد و تا آنجائیکه که من می‌دانم خودورسازها برای دریافت ارز دولتی هیچ مشکلی ندارند.

 در خصوص عدم همکاری مجدد این شرکت با فولکس واگن گفت:تا قبل از تحریم ها ما شریک این شرکت آلمانی بودیم و قاعدتا پس از برجام کرمان موتور برای همکاری مجدد در اولویت بود اما ما سیاستهایی در تولید داریم که فولکس حاضر نشد آنها را بپذیرد که اصلی‌ترین آن داخلی سازی بود برای ما داخلی سازی و استفاده از قطعات ایرانی با کیفیت آن هم با درصد بالا اولویت دارد اما شرکت آلمانی این را قبول نکرد در نتیجه حاضر شد از خیر امتیازها و امکانات عظیم خودروسازی کرمان موتور بگذرد و شریک دیگری انتخاب کند.

داخلی‌سازی و افزایش اشتغال از سیاست‌های اصلی کرمان موتور است به همین دلیل یک به یک در حال داخلی‌سازی محصولات هستیم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم داخلی‌سازی توسان با ۴۰ درصد عمق ساخت داخل  آغاز شود، خاطرنشان کرد: داخلی‌سازی علاوه بر توسعه اشتغال باعث کاهش قیمت فروش خودرو نسبت به نمونه‌های مشابه وارداتی خواهد شد.

معاون فروش و بازاریابی کرمان موتور ادامه داد: می‌توان گفت که خودروهای داخلی‌سازی شده به طور میانگین ۲۰ درصد ارزان‌تر از نمونه‌های مشابه وارداتی عرضه می‌شوند.

وی افزود: عرضه النترا داخلی‌سازی شده نیز در چند هفته پیش‌رو آغاز خواهد شد ضمن اینکه طبق توافق صورت گرفته با هیوندایی، محصولات داخلی‌سازی شده از مبداء ایران به کشورهای منطقه نیز صادر خواهند شد.

اکبری با بیان اینکه امسال چهار محصول جدید از سوی کرمان موتور عرضه خواهد شد، تصریح کرد: تیراژ تولید محصولات در برندهای مختلف در سال جاری به حدود ۶۵ هزار دستگاه افزایش می‌یابد.

وی در رابطه با تاثیر نوسانات نرخ ارز بر قیمت خودرو، اظهار کرد: افزایش نرخ ارز مبادله‌ای از ۳۷۰۰ به ۴۲۰۰ تومان هزینه‌های تولید محصولات را افزایش داده است ضمن اینکه قیمت برخی مواد اولیه و حقوق و دستمزد نیز افزایش یافته است.

معاون فروش و بازاریابی کرمان موتور ادامه داد: مجموع این عوامل باعث رشد هزینه‌های تولید شده است. البته ما تلاش می‌کنیم با افزایش داخلی‌سازی محصولات تا حد امکان رشد هزینه‌ها را جبران کنیم با این حال احتمال افزایش قیمت‌ها برای جبران رشد هزینه‌های تولید وجود دارد.

اکبری درباره تاثیرات خروج احتمالی آمریکا از برجام بر همکاری کرمان موتور با هیوندایی، خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم در این رابطه اندیشیده شده و در هر شرایطی همکاری ما با خودروساز کره‌ای ادامه خواهد یافت.



منبع: ایلنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

هیوندای همچنان در ایران می‌ماند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است