Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تجهیز به فناوری‌های نوین فروش BYD را افزایش داد

پنج شنبه | ۱۳۹۷/۰۷/۰۵ - ۰۷:۵۱ | کد خبر: CP- ۸۰۰۶ | سرویس: کارمانیا
کارپرس:
کمپانی بی وای دی چین به عنوان بزرگترین خودروساز الکتریکی دنیا شناخته می شود که در چند سال گذشته توانسته عرضه سراسری محصولات خود را در دنیا انجام دهد. موفقیت های نشان بی وای دی در حوزه خودروهای الکتریکی حتی در خیابان های اروپا و آمریکایی شمالی نیز دیده می شود.
به گزارش کارپرس، با اینکه بی وای دی هر ساله سیاست های کلی ساخت خودروهای الکتریکی را برای خودروسازان دیگر تدوین می کند و به عنوان یکی از حامیان اساسی محیط زیست در مرحله عملیاتی دیده می شود، اما با این حال برای حفظ بازار حداکثری در چین و برخی کشورهای در حال توسعه، تولید و عرضه محصولات بنزینی و هیبریدی را همچنان در دستور کار خود قرار دارد. جالب است بدانید که این روزها کمپانی بی وای دی در زمینه ی خودروهای هیبریدی، صاحب سبک بوده و فناوری خود را گاهی به برخی خودروسازان اروپایی و ژاپنی می فروشد. بر اساس بررسی های مختلف محصولات هیبریدی بی وای دی جز بهترین دارندگان چرخه های ادکینسون، انتقال قدرت و بازیافت انرژی هستند.

با در نظرگیری تمام این نکات، هر ساله مدیران ارشد کمپانی بی وای دی اعلام می کنند که سعی دارند تا حداکثر تولید خود را به محصولات الکتریکی و پاک تبدیل کنند. این کار در کنار رشد و توسعه فناوری های خودروهای برقی، نیاز دارد تا با بازار سنجی درست مشتریان را به سمت خودروهای الکتریکی بکشانند.

با بررسی آمار تولید خودروسازان چینی می بینیم که از ابتدای سال ۲۰۱۸، بی وای دی تولید خودروهای بنزینی خود را در بازار چین کاهش داده و گاهی این نرخ کاهش حتی به یک سوم هم رسیده است. وقتی در ابتدا با این آمار مواجه می شوید، احتمالا حدس می زنید که بزرگترین خودروساز الکتریکی دنیا در سال جاری مشکلات زیادی را تحمل می کند. اما وقتی به آمار کلی و تراز اقتصادی کمپانی بی وای دی نگاهی می اندازید، متوجه می شوید که این خودروساز چینی از ابتدای سال ۲۰۱۸ رشد چشمگیری را در بحث تولید و فروش نسبت به سال ۲۰۱۷ داشته و تراز اقتصادی آن به شکل عجیبی رشد کرده است. این رشد اقتصادی به شکلی است که گاهی بی وای دی در بررسی های مختلف جهانی به عنوان ۱۰ خودروساز سرآمد در توسعه و ارتقای اقتصادی معرفی می شود.

حال که به سراغ آمار تفکیکی تولید و فروش این خودروساز چینی می روید، می بینید که در سال جاری میلادی رشد عجیبی در عرضه محصولات الکتریکی و هیبریدی داشته است. این ارتقا آن هم در مدتی کوتاه می تواند به رویکردهای جدید کمپانی بی وای دی ربط داشته باشد. این خودروساز چینی چند ماهی است که طراحی های نوینی را به بازار جهانی معرفی می کند و خطوط طراحی خود را به طور کل تغییر داده است. همچنین معرفی فناوری های جدید خودروهای الکتریکی و هیبریدی با بهای تمام شده ی رقابتی باعث شده تا بی وای دی بتواند از ابتدای سال ۲۰۱۸ رشد فروش و تولید را تجربه کند. بدیهی است که این اقدام هیچگاه بدون حمایت دولت چین و کشورهای طرف قرارداد با بی وای دی در زمینه ی خودروهای برقی رخ نداده است.

بر اساس تحلیل نهادهای آینده نگاری مختلف، کمپانی بی وای دی و تسلا تا سال ۲۰۳۰ می توانند ۴۰ درصد بازار خودروهای الکتریکی جهان را در اختیار بگیرند و این در حالی است که سهم عمده از این بازار، مجددا در اختیار کمپانی بی وای دی است. به گزارش موسساتی چون «مگنسی» سهم ۴۰ درصدی تسلا و بی وای دی در سال ۲۰۳۰ تنها به فروش آن ها بر می گردد و در اصل این دو خودروساز با فروش فناوری و شیوه های نوین صنعتی می توانند سهم اقتصادی خود از بازار خودروی جهان را ارتقا دهند.

در حال حاضر کمپانی بی وای دی چین، خودروسازی کارمانیا را به عنوان نماینده مستقیم خود در ایران معرفی کرده و در سال ۱۳۹۵ قرارداد همکاری در زمینه انتقال دانش فنی با نماینده ایران خود به امضا رسانده است. از زمان آغاز به کار بی وای دی و کارمانیا در ایران، خودروهای الکتریکی E6 و K9 برای انجام تست های مختلف در زمینه ی خودروهای برقی به ایران آمده است. همچنین بی وای دی و کارمانیا به عنوان میزبان اصلی جهان گردان و حامیان خودروی الکتریکی در ایران شناخته می شوند. کارمانیا در سال های گذشته میزبان خودروهای فولکس واگن برقی و تسلا مدل S در ایران بوده و از حامیان خودروهای الکتریکی برای حضورشان در ایران تقدیر کرده است.

تا به امروز خودروسازی کارمانیا بی وای دی S6 و F3 دنده ای را به خط تولید خود برده و برنامه دارد تا در هفته های آتی نسخه های تولید داخل بی وای دی S7 را هم به مشتریان خود تحویل دهد. پیش بینی می شود که با توجه به رویکرد جهانی کمپانی مادر، به زودی خودروسازی کارمانیا گام های جدی در زمینه مونتاژ و عرضه خودروهای هیبریدی و الکتریکی این خودروساز چینی در ایران بردارد.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تجهیز به فناوری‌های نوین فروش BYD را افزایش داد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است