Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
ویژه / تمرکز بر ارتقاء توان؛

نگاهی به پیشرانه ی جدید برلیانس سری H۳۰۰

سه شنبه | ۱۳۹۶/۱۲/۰۸ - ۱۷:۱۱ | کد خبر: CP- ۵۳۷۸ | سرویس: پارس خودرو
کارپرس:
یکی از بزرگترین شانسهای برند برلیانس در ایران تعامل با شرکت خوش نام پارس خودرو بوده است. شانسی که موجب گردید این خودروی چینی بتواند به سرعت از زیر سایه ی سنگین نگاه نامطلوب ایرانیان به چینی ها رهیده و به یک تافته ی جدا بافته مبدل شود.

کارپرس / حالا دیگر سن و سال برلیانس در ایران از مرز زمانیِ آشنایی و تست گذشته و این برند علاقه مندان خود را پیدا کرده است. خودرویی که بیشتر در دو سری H200 و H300 و البته با نمونه ی تازه معرفی شده به عنوان C3 جای خود را میان ایرانیان باز کرده است.

اما یکی از نکاتی که در میان عوام و البته برخی کارشناسان خودرویی به عنوان ضعف برای این برند در سری H300 مطرح بود، اندکی تنبلی در شتاب اولیه است که البته برای یک سدان نسبتا درشت جثه با کاربری خانوادگی خیلی غیر طبیعی به نظر نمی رسد اما خب ما ایرانیان تعریف و نگاه خودمان از خودرو را داریم!  حالا به نظر می رسد شرکت پارس خودرو به این نکته واکنش مثبت نشان داده و از ابتدای بهمن ماه سال جاری پیشرانه ای جدید و بهینه تر روی سری H300 برلیانس خود نصب می کند. پیشرانه ای به مراتب قوی تر نسبت به نمونه قبلی همین خودرو.

brilliance engine parskhodro

در مشخصات اعلامی پارس خودرو موتور جدید برلیانس اچ 300 با حجم 1650 سی سی تولید شرکت برلیانس می تواند 114 اسب بخار قدرت در دور 6000 تولید و همچنین گشتاور را در دور 4000 در دقیقه به عدد 154 نیوتن متر برساند.

همچنین این موتور جدید مجهز به سیستم VVT برای زمانبندی متغیر سوپاپ هاست که می توان مصرف سوخت خودرو را با رعایت استاندارد یورو 5 اروپا در مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک به عدد  6.6 لیتر در بزرگراه ، 9.9 لیتر در شهر و 7.8 لیتر در حالت ترکیبی و در مدل گیربکس دستی نیز به مصرف 6.4 لیتر در بزرگراه ، 9.6 لیتر در شهر و 7.6 لیتر به صورت ترکیبی برساند.  همچنین این موتور استاندارد EOBD برای پایش قطعات کنترل‌کننده و تاثیر گذار روی آلایندگی خروجی خودرو نظیر کاتالیست، سیستم سوخت رسانی، سیستم جرقه زنی و کنیستر و همچنین استاندارد IUPR را نیز پاس می کند.

brilliance engine parskhodro2

نکته ی ملموسی که در تغییر پیشرانه برلیانس سری H300 قابل اشاره است افزایش شتاب 15 درصدی آن نسبت به پیشرانه ی قبلی است که می تواند ضعف مورد اشاره در خصوص شتاب اولیه را رفع و شتاب مناسبی در اختیار راننده قرار دهد. بهبود کشش خودرو در مسیرهای سربالایی که مورد انتظار رانندگان در سفرهای خانوادگی است از دیگر مزیت های بوجود آمده در این خودرو با پیشرانه ی جدید بشمار می رود.

شایان ذکر است پیشرانه ی جدید در ترکیب با گیربکس ساخت هیوندای پاورتک کره جنوبی در دو نوع اتومات 4 سرعته و دستی 5 سرعته و با تغییر در ضرایب دنده ضمن بهبود در پاسکاری دنده ها تاثیر مشخصی در تعامل و فرمان پذیری خودرو از راننده بجای گذاشته است.

 table brilliance h300 engine1

با این توصیف به نظر می رسد با ارتقاء پیشرانه در برلیانس سری H300 ارزش خرید این خودرو بیش از پیش افزایش یافته است.  کارپرس در تلاش است هر دو نمونه از این خودرو را مورد تست میدانی نیز قرار دهد.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

نگاهی به پیشرانه ی جدید برلیانس سری H۳۰۰

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است