Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
معرفی؛

استپ وی چیست؟

یکشنبه | ۱۳۹۵/۱۲/۰۱ - ۰۱:۵۱ | کد خبر: CP- ۲۴۷۳ | سرویس: پارس خودرو
کارپرس:
در پاسخ به جستجوهای بسیار شما مخاطبین عزیز که تمایل به معرفی خودرو ساندرو استپ وی را داشته اید، به معرفی کوتاهی از این محصول تازه وارد رنو به ایران می پردازیم.

به گزارش کارپرس، خودرو استپ وی فیس لیفت جدیدی از رنو ساندرو است که بدست برزیلی ها دستخوش تغییرات ظاهری و فنی اندکی شده و در اصل با اندکی تغییرات ظاهری و افزایش ارتفاع 2 سانتی متری کمی کراس اور شده است! البته این تغییرات اندک توانسته تاثیر بسیاری در رخ این خودروی به نسبت محبوب رنو در ایران بگذارد و همین تغییرات در نسخه ی اتوماتیک اختلاف قیمت جدی 10 میلیون تومانی را برای این خودرو در ایران ایجاد کرده است بطوری که هم اکنون این خودرو علی رغم قیمت حدود 52 میلیونی کارخانه در بازار آزاد حتا تا 62 میلیون تومان قیمت خورده است!

استپ وی چیست؟

 

"استپ وی" با "ساندرو معمولی" چه فرقی دارد؟

همانطور که گفته شد "استپ وی" نمونه ی شبهه کراس اور "ساندرو" است. از این رو می توان انتظار داشت که اولین تفاوت "استپ وی" با نمونه معمولی ارتفاع بیشتر کف آن از سطح زمین (Ground Clearance) باشد. اما این اختلاف ارتفاع، نسبت به ساندرو معمولی آنچنان چشمگیر نیست و تنها 21 میلی متر بلند تر شده است. البته ممکن است ارتفاع آن بیشتر از ساندرو معمولی به نظر برسد که علت آن استفاده از پایه های باربند (Roof Rack) روی سقف "ساندرو استپ وی" است که به خطای دید کمک می کند.

استپ وی، دورخیر رنو برای ماندن در ایران

عمده تفاوت های استپ وی نسبت به ساندرو معمولی را می توان در ظاهر آن یافت. تغییرات شامل اضافه شدن ضربه گیر های پلاستیکی دور گلگیر ها و پایین سپر های جلو وعقب، حذف ضربه گیر روی درب ها ، حذف برچسب مشکی روی ستون B و همرنگ شدن ستون با بدنه، تغییر شکل ظاهری رینگ و اضافه شدن پایه باربند (Roof Rack) است. همچنین رنگ کاسه چراغ جلو به مشکی تغییر پیدا کرده است و دستگیره درب ها و آینه های جانبی و نوار بالای جلو پنجره که در مدل دنده دستی و اتومات ساندرو معمولی به ترتیب به رنگ مشکی و یا همرنگ بدنه بود به رنگ "کُرُم مات" تغییر پیدا کرده اند.

اما علاوه بر تغییرات ظاهری، اندکی بهینه سازی  فنی نیز در "استپ وی" صورت گرفته که از جمله آن ها میتوان به بهینه سازی گیربکس در مدل دنده دستی و تغییر مکانیزم کلاچ از "سیمی" به "هیدرولیکی" و البته تقویت سیستم تعلیق اشاره کرد.  برای مثال یکی از مهم ترین تغییرات فنی در گیربکس استپ وی، تغییر سیستم روانکاری پلوس از گردگیر به کاسه نمد اشاره کرد که یکی از ایرادهای قدیمی تندر 90 و ساندرو را رفع کرده است.

کارپرس پیشتر بررسی کاملی از این خودرو را منتشر ساخته است، در صورتیکه تمایل به مطالعه ی بیشتر در مورد این خودرو دارید به مطلب زیر مراجعه کنید:

- استپ وی، دورخیر رنو برای ماندن در ایران

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

شما اکنون از مطلب: "

استپ وی چیست؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است