Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
رییس شورای رقابت تاکید کرد:

واردات خودرو تنها تحت نظارت وزارت صنعت صورت می گیرد

چهارشنبه | ۱۳۹۵/۱۲/۱۸ - ۰۵:۵۴ | کد خبر: CP- ۲۴۵۴ | سرویس: واردات
کارپرس:
رییس شورای رقابت درباره مذاکره با واردکنندگان خودرو با بیان اینکه واردکنندگان باید نمایندگی رسمی داشته باشند و متولی واردات خودرو وزارت صنعت است، تصریح کرد: شورای پول و اعتبار برای نرخ سود بانکی دستورالعمل شفاف تدوین کند.
به گزارش کار پرس،  رضا شیوا در حاشیه آیین ساماندهی طرح سهام عدالت در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره ورود شورای رقابت به بازار قیمت خودروهای وارداتی گفت: خودروهای وارداتی با یکدیگر رقابت دارند و قیمت آن ها بالای ۵۰ میلیون تومان است، این برندها در بازار داخلی کشور باهم رقابت می کنند و شورای رقابت ورودی به این حوزه نداشته است.

وی در پاسخ به اینکه مذاکراتی که بین واردکنندگان خودرو و شورای رقایت صورت گرفته در چه مورد بوده است؟ تصریح کرد: معاون اول رییس جمهوری دستوری درباره خودروهای وارداتی برای کنترل منابع ارزی صادر کرد و بر این اساس کسانی می‌توانند واردات خودرو داشته باشند که دارای نمایندگی رسمی باشند و متولی این امر هم وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

رییس شورای رقابت در ادامه تاکید کرد:براساس قانون هر کالایی و نه فقط خودرو باید برای خدمات پس از فروش نمایندگی رسمی داشته باشند، لذا وقتی قانون باشد دیگر نمی‌توان کاری کرد.

بر اساس این گزارش پیش تر نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از بررسی دستورالعملل جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره واردات خودرو در شورای رقابت خبر داده بود.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برنامه ای برای بازنگری قیمت خودروهای داخلی در سال 96 دارید؟ گفت: قیمت خودروهای داخلی براساس سه متغییر تورم، نهاده‌های تولید و خودروهای مورد نظر ومتغییر کیفیت و بهره وری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رییس شورای رقابت با بیان اینکه شورا سالانه تمام این موارد را مورد بررسی قرار می دهد، اظهار کرد: سالانه از بانک مرکزی می خواهیم که اطلاعات را در اختیار ما قرار دهند و با دریافت اطلاعات تورم نهاده‌های تولید خودروهای مورد نظر و بررسی متغییر کیفیت اگر به این جمع بندی برسیم که نرخ خودروها باید افزایش، کاهش و یا بدون تغییر باشد، اقدام خواهیم کرد.

شیوا درباره کنترل نرخ سود سپره‌ها و نرخ سود بازار بین بانکی توسط شورای رقابت تاکید کرد: شورای رقابت انتظار دارد که شورای پول و اعتبار به عنوان رگولاتور بازار پولی کشور عمل کند و وظیفه خود را به نحو مطلوب به انجام برساند، به این معنا که اگر لازم است دستورالعملی برای نرخ سود بانکی تدوین کند و یا اگر معتقد است نرخ سود باید رقابتی باشد اینگونه عمل کند.

رییس شورای رقابت خاطرنشان کرد: هر بازاری که دارای انحصار باشد باید دستورالعمل تنظیم قیمت از طرف رگولاتور آن تنظیم شود یعنی نباید قیمت‌ گذاری به بازار واگذار شود اما اگر بازار انحصاری باشد قیمت‌ها در آن افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه لازم است که دستورالعمل‌های تنظیم قیمت توسط رگولاتور تدوین شود، اظهار کرد: اگر به این نتیجه رسیده‌ایم که بازار رقابتی است باید بانک‌ها آزاد باشند و فقط یک سقف و کف برای نرخ‌ها تعیین کنند تا بانک‌ها بتوانند بین سقف و کف، نرخ های سود را تغییر داده و مشتری جذب کنند.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

واردات خودرو تنها تحت نظارت وزارت صنعت صورت می گیرد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است