Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

مهلت وارد‌کنندگان غیرمستقیم خودرو تمدید شد

پنج شنبه | ۱۳۹۵/۰۹/۱۸ - ۰۳:۲۷ | کد خبر: CP- ۱۶۹۲ | سرویس: واردات
کارپرس:
در حالی امروز آخرین مهلت شرکت‌های غیرمستقیم واردکننده خودرو برای ارائه مجوز نمایندگی رسمی از شرکت مادر است که روز گذشته رئیس مرکز اصناف و امور بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما اعلام کرد که مهلت دیگری در این زمینه داده شده است.
به گزارش کار پرس، بنا بر «دستورالعمل نحوه صدور گواهی فعالیت نمایندگان، توزیع‌کنندگان و دفاتر شعب شرکت‌های خارجی عرضه‌کننده خودرو» 18 آذرماه آخرین مهلت شرکت‌های غیرمستقیم واردکننده خودرو برای ارائه مجوز از شرکت مادر است، این در شرایطی است که یدالله صادقی از ارائه مهلتی دوباره به این شرکت‌ها خبر داد. آنگونه که صادقی می‌گوید: وزارتخانه در حال مکاتبه با شرکت‌های مادری است که تاکنون از دادن مجوز فعالیت رسمی به شرکت‌های داخلی امتناع کرده‌اند.
 
صادقی تاکید می‌کند: وزارتخانه در مکاتبه با شرکت‌های مادر این پرسش را مطرح کرده است که آنها نمایندگان فعلی خود در ایران را قبول دارند؟ در صورتی که ندارند برنامه‌شان برای تعیین نماینده مورد تاییدشان در ایران چیست؟ و اینکه آیا آنها قصد ارائه نمایندگی به کشور ما را دارند یا اینکه هدف آنها تعیین نماینده‌ای ‌جدید در ایران است.
 
وی با بیان اینکه در انتظار پاسخ شرکت‌های یاد شده در این زمینه هستیم تاکید کرد که تا پاسخ شرکت‌های خودروساز اصلی مجوز هیچ یک از شرکت‌های داخلی ابطال نخواهد شد، اما با دریافت نامه از شرکت‌ها و مشخص شدن برنامه آنها، هر شرکتی که نمایندگی از شرکت مادر را ارائه نکند لغو مجوز خواهد شد. آن‌گونه که به‌نظر می‌رسد اصلی‌ترین دلیل وزارتخانه در مکاتبات اداری با خودروسازان خارجی درخصوص برنامه این شرکت‌ها برای حضورشان در ایران، به عدم اطمینان به مجوزهای ارائه شده در این زمینه طی سال‌های گذشته باز می‌گردد.

بر این اساس ارائه مهلت دوباره به شرکت‌های غیرمستقیم در شرایطی صورت می‌گیرد که وزارتخانه در اوایل اسفندماه سال گذشته یک مهلت 6 ماهه را برای واردکنندگان در نظر گرفت و در حال حاضر دومین مهلت که سه ماهه در نظر گرفته شد، به پایان می‌رسد. وزارت صنعت این مهلت را اولتیماتوم نهایی به شرکت‌های فاقد مجوز دانسته بود. با وجود این، رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت دلیل عدم لغو مجوز این شرکت‌ها تا زمان پاسخ شرکت‌های اصلی را ادامه ارائه خدمات ازسوی شرکت‌های یاد شده به مشتریان این نوع خودروها عنوان می‌کند.



منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

مهلت وارد‌کنندگان غیرمستقیم خودرو تمدید شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است