Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
سازمان حمایت تاکید کرد:

با پیش فروش کنندگان بدون مجوز قرارداد نبندید

چهارشنبه | ۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۰۴:۳۸ | کد خبر: CP- ۱۵۹۹ | سرویس: واردات
کارپرس:
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از خریداران خودروهای خارجی خواست، از هرگونه انعقاد قرارداد در قالب پیش فروش خودرو و یا پرداخت وجه به شرکت های فاقد مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نمایندگی رسمی از شرکت تولیدکننده خارجی خودداری کنند.
به گزارش کار پرس،  سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان به اطلاع کلیه هموطنان و مصرف کنندگان خودرو می رساند به منظور پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از عدم ایفای تعهدات شرکت های فاقد نمایندگی رسمی و لزوم نظارت و کنترل بر عرضه خودرو به شکل پیش فروش، بر اساس ماده(5) آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو پیش فروش خودرو صرفاً در قالب اخذ مجوز مربوطه از وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان پذیر خواهد بود.

این در حالیست که بر اساس تصمیمات متخذه ، پیش فروش خودرو صرفاً توسط نمایندگان رسمی واردکننده خودرو و پس از اخذ مجوز مجاز خواهد بود.

لازم به ذکر است: کلیه آگهی های پیش فروش خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی واردات از حیث اعتبار ساقط است .

گفتنی است: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از تمام متقاضیان خرید خودرو درخواست می کند تا از هرگونه انعقاد قرارداد در قالب پیش فروش خودرو و یا پرداخت وجه به شرکتهایی که نمایندگی رسمی از شرکت تولیدکننده خارجی ندارند ، اکیداًخودداری نمایند .

در این ارتباط ؛ وب گاه دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمانهای صنفی کشور به نشانی www.iranianasnaf.ir جهت استعلام و ملاحظه لیست شرکتهایی که نمایندگی رسمی از شرکتهای تولیدکننده خارجی دارند معرفی می گردد.
 
 
منبع : اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

با پیش فروش کنندگان بدون مجوز قرارداد نبندید

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است