پرداخت مابهالتفاوت توسط مشتریان
وی ادامه داد: مشتریان باید هزینه مابهالتفاوت را بپردازند اما زمانی که خریدار زیر بار چنین مسائلی نمیرود باید مرجعی برای تمام شدن این ماجرا وارد کار شود. به طور متوسط بین 150 الی 500 میلیون تومان هزینه مابهالتفاوت را باید مشتریان بپردازند. شرکتها در این خصوص مدعی هستند و این نکته را نیز باید گفت که شمارهگذاریها انجام شده است. بنابراین تعدادی از خودروها به دست مشتریان رسیده است.
آینده قیمت خودروهای وارداتی
دادفر در خصوص آینده قیمت خودروهای وارداتی اظهار کرد: امیدواریم که قیمتهای خودرو وارداتی در بازار کاهش پیدا کند چرا که قیمتها بیش از حد بالا است. آنطور که برآورد شده، فضای قیمتها کاهشی نیست البته باید گفت که در مقطع کنونی تا حدودی قیمتها کاهش پیدا خواهد کرد. این کاهش قیمت به دلیل شمارهگذاری خودروهای وارداتی و عرضه خودروسازان داخلی است. اما به محض این که عرضه متوقف شود و کار شمارهگذاریها به پایان برسد با توجه به این که واردات خودرو بسته است قیمتها به سمت افزایشی شدن میرود.
درخواست آزادسازی واردات
وی در پایان در خصوص ارسال درخواست برای آزادسازی واردات خودرو چنین گفت: ما برای آزادسازی واردات از رئیس جمهور، معاون اول و وزیر صمت درخواست کردیم که اگر واردات خودرو ادامه پیدا نکند تمامی شرکتها تعطیل خواهند شد. نزدیک به 12 هزار نفر در این زمینه به فعالیت میپرداختند که در حال حاضر تعداد آنها به 400 الی 500 نفر رسیده است و در صوردت ادامهدار بودن روند کار آنها نیز به پایان میرسد. امیدواریم که جوابی دریافت کنیم و انتظار ما به عنوان صنف معقول است و موظف هستیم که این کار را پیگیری کنیم. شاید شرایط کشور عادی نباشد و ما میگوییم که با استفاده از ظرفیتها فعالیت کنیم و پاسخگوی تقاضای بازار باشیم.
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان