Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
رئیس شماره گذاری قشم خبر داد:

قشم منطقه پایلوت برای ورود خودروهای هیبریدی

پنج شنبه | ۱۳۹۵/۰۶/۱۸ - ۰۸:۱۱ | کد خبر: CP- ۱۰۶۲ | سرویس: واردات
کارپرس:
رئیس اداره شماره گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این جزیره با هدف کاهش مصرف سوخت های فسیلی و آلودگی هوا، آزمونه (پایلوت) واردات خودروهای هیبریدی می شود.
به گزارش کار پرس،علی همایونی  افزود: در همین چارچوب نخستین دستگاه خودرو سواری با موتور هیبریدی با 90 درصد تخفیف در این واحد شماره گذاری شده است.

وی با بیان اینکه یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی 50 دستگاه خودرو سواری هیبریدی خریداری کرده است که به تدریج وارد جزیره قشم می شود، افزود: هم اینک 10 دستگاه از این خودروها در نوبت شماره گذاری قرار دارد.

رئیس اداره شماره گذاری سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: رویکرد جدید این سازمان در ارایه خدمات ویژه به واردات خودروهای هیبریدی نقش موثری در ارتقاء شاخص های محیط زیستی جزیره و منطقه ایفا می کند و می تواند الگویی برای دیگر مناطق آزاد کشور باشد.

وی یادآوری کرد: تعاونی های حمل و نقل عمومی سراسر کشور نیز می توانند از طریق سازمان منطقه آزاد قشم پس از سپری کردن مراحل قانونی گمرکی، نسبت به واردات اینگونه خودروها به سرزمین اصلی اقدام کنند.

همایونی با اشاره به حمایت های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از رویکرد جدید سازمان در واردات خودرو، گفت: ادامه این روند می تواند به تغییر الگوی واردات خودرو منجر شود.

 جزیره قشم با حدود یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده است و به دلیل جاذبه های مختلف طبیعی و اقتصادی، یکی از مقصدهای مهم گردشگران داخلی و خارجی به شمار می رود.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، حفظ محیط زیست پاک جزیره قشم که به دلیل تنوع زیست محیطی و طبیعی به جزیره عجایب هفتگانه شهرت یافته است، می تواند به رونق روز افزون گردشگری در این منطقه و شکوفایی اقتصاد محلی منجر شود. 


منبع: ایرنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

قشم منطقه پایلوت برای ورود خودروهای هیبریدی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است