Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
آفرود با طعم لیموزین!

آفرود لوکس با ادبیات مرسدس

سه شنبه | ۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۰۵:۴۸ | کد خبر: CP- ۲۵۰۰ | سرویس: معرفی خودرو
کارپرس:
وقتی در صنعت خودروسازی نام‌هایی مانند مرسدس به میان می‌آید، باید به هر آنچه ارائه می‌کنند، دقت کرد؛ چون نوآوری به کار گرفته شده در آنها همواره جذابیت دارد و مشتری‌پسند است.
به گزارش کار پرس، این خودروساز قدیمی آلمانی حالا از یک آفرود دیدنی رونمایی کرده است؛ خودرویی که فقط 99 نفر در سراسر دنیا آن را خواهند داشت. این خودرو نسخه جدیدی از میباخ‌های لوکس محسوب می‌شود که در واقع باید آن را یک لیموزین نه چندان ظریف دانست تا یک شاسی بلند. مرسدس این خودروی جدید را Mercedes G 650 Landaulet نامیده است. نکته جالب توجه درباره این خودرو مربوط به فضای چشمگیر داخلی آن می‌شود. نشریه بیزنس اینسایدر توصیف جالبی درباره این خودرو دارد: صندلی‌های این خودرو واقعا راحت است، حتی راحت‌تر از تختی که روی آن می‌خوابید.

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد نسخه بعدی میباخ‌ها چنین خودروی آفرودی باشد. این خودرو نخستین سری از نسخه میباخ‌های آف رود محسوب می‌شود که خط تولید آن سال 1394/2015 و پس از یک افت چشمگیر از سر گرفته شد. مرسدس با رونمایی از کلاس اس (S) رسما از سرگیری تولید محصولات سری میباخ را اعلام کرد. شیشه ضدگلوله و سیستم تولید کننده دود برای مواقع اضطراری از قابلیت‌های این خودرو محسوب می‌شود. پس از آن نوبت بهS 650 Cabriolet رسید تا همه مطمئن شوند مرسدس سری میباخ را رها نخواهد کرد. حالا اما نوبت به G650 Landaulet رسیده است که ارتفاع قابل توجهی از زمین دارد؛ یعنی چیزی درحدود 60 سانتی‌متر!

سرنشینان جلویی زیر سقفی ثابت می‌نشینند. اما آنها که در صندلی‌های عقب حضور دارند سقف تاشویی را بالای سر خود می‌بینند. این یک قابلیت دیدنی برای لذت بردن از محیط اطراف و تماشای آسمان در محیط‌های کوهستانی است. نکته جالب در طراحی این خودرو، به کارگیری پارتیشن شیشه‌ای برای جداسازی ردیف عقب از صندلی‌های جلویی خودرو ست که در کمتر خودرویی دیده شده است.

فضای داخلی خودرو به گونه‌ای طراحی شده تا سرنشینان، راحتی را در اوج تجربه کنند. صندلی‌ها با بهره‌گیری از دانش نوین ساخته شده‌اند. در واقع اگر ندانیم این صندلی‌ها متعلق به چه خودرویی است باور آن سخت خواهد بود که آن را برای یک خودروی آفرود بدانیم. صندلی‌ها ساختار قابل انعطاف مملو از هوا دارند تا لذتی متفاوت از نشستن را نصیب سرنشینان کنند. نشستن روی چنین صندلی‌هایی همانند شرکت در برنامه ماساژ سنگ داغ است. سرنشینان عقبی بجز سقف تاشو، امکان جالب دیگری هم در اختیار دارند و آن سیستم خنک کننده یا گرمایشی نوشیدنی است. البته ناگفته نماند آنها (عقب‌نشین‌ها) در برابر خود نمایشگرهای ده اینچی می‌بینند.

فضای درونی این خودرو شباهت زیادی به یک لیموزین دارد، اما ساختار بیرونی آن گویای یک آف‌رود تمام عیار است. موتور دوقلوی توربوی G650 Landaulet قدرت زیادی دارد تا جایی که در برابر این ویژگی باید رقم 630 اسب بخار را یادداشت کرد.

مرسدس تاکنون قیمت این خودرو را اعلام نکرده، اما اگر همچون دو محصول معرفی شده در سری نوین میباخ‌ها باشد، چیزی حدود 300 هزار دلار (حدود یک میلیارد و 140 میلیون تومان) قیمت خواهد داشت و باز هم فراموش نکنیم فقط 99 دستگاه از آن تولید می‌شود که فروش آنها نیز از پاییز سال 96 آغاز خواهد شد.



منبع: جام جم

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

آفرود لوکس با ادبیات مرسدس

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است