Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
نگاهی به ایگل Spyder GT؛

رانندگی بدون مخلفات اضافه!

پنج شنبه | ۱۳۹۵/۱۱/۱۴ - ۰۵:۱۸ | کد خبر: CP- ۲۱۳۷ | سرویس: معرفی خودرو
کارپرسامیرحسین کریمی:
اگر شما هم رانندگی با یک خودروی کلاسیک اصیل را به خودرو های مدرن ترجیح می دهید و با امکانات و تکنولوژی خودرو های جدید میانه خوبی ندارید ، قطعا با دردسر های خرید و نگهداری خودرو های کلاسیک آشنایی دارید.

کارپرس / امیرحسین کریمی: از این رو با غلبه بر نفس خودتان از خودرو های روز استفاده می کنید. اما این پایان ماجرا نیست! امروزه می توان شرکت هایی را یافت که خودرو های کلاسیک را بازسازی و برای استفاده روزمره بهینه سازی می کنند تا خریداران فارق از مشکلات و دردسر های خودرو های کلاسیک از سواری آن ها لذت ببرند. یکی از این شرکت ها "ایگل" نام دارد که به بازسازی و بهینه سازی "جگوار E-Type" مشغول است.

چند سالی است که از فعالیت شرکت "ایگل" می گذرد و در این مدت محصولاتی همچون "ایگل E-Type " ، "Speedster " و نسخه آیرودینامیک "Low Drag GT " را برای علاقه مندان به تولید رسانده است. حالا نوبت به یک مدل جدید با نام " ایگل Spyder GT " رسیده است.

مدل " Spyder GT " در واقع یک نمونه بهسازی شده از "جگوار E-Type " رودستر است که در سیستم تعلیق، ترمز ها، شکل بدنه و البته پیشرانه به روز رسانی داشته است.

رانندگی بدون مخلفات اضافه!

" Spyder GT " بر پایه رودستر سابق این کمپانی یعنی همان مدل " Speedster " ساخته شده است، با این تفاوت که بر خلاف مدل " اسپیداستر " که سقف جمع شونده نداشت، دارای یک سقف چرمی جمع شونده است. همچنین " اسپایدر GT " از پیشرانه استفاده شده در مدل " Low Drag GT  " که همان قلب تپنده 6 سیلندر 4.7 لیتری با آرایش خطی "جگوار XK " است بهره می برد و این نوید را می دهد که با 330 اسب بخار قدرت و 340 پوند-فوت گشتاور و انتقال قدرت به وسیله گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ های عقب طرف هستیم! و نکته هیجان انگیز آنجاست که این قدرت، تنها وظیفه به حرکت در آوردن یک جثه 1029 کیلوگرمی را دارد. "اسپایدر GT " این وزن کم را مدیون شاسی و بدنه یکپارچه آلمینیومی خود است.

رانندگی بدون مخلفات اضافه!

مدل " ایگل E-Type " را می توان کپی "جگوار E-Type " اصلی دانست. در واقع "ایگل  E-Type " همان "جگوار" است که مجدد باز سازی شده است. اما " اسپایدر GT " را نمیتوان یک " جگوار E-Type " بازسازی شده نامید. علت آن را می توان در بهسازی ها و تغییرات انجام شده روی این پلتفرم جست و جو کرد.

برای مثال بدنه آلمینیومی "اسپایدر GT" دارای گلگیر های عریض تر با انحنای بیشتر نسبت به "E-Type" است. همچنین ارتفاع کمتر با سطح زمین و رینگ های 16 اینچی بروز رسانی شده و حذف سپر های جلو وعقب ظاهر "اسپایدر GT " را با " E-Type" متمایز کرده اند.

رانندگی بدون مخلفات اضافه!

 در بخش سیستم تعلیق نیز " اسپایدر GT" دارای دو بازوی جناقی در جلو و بازو های جناقی کوتاه تر در عقب است و مهندسان "ایگل" با استفاده از کمک فنر های قابل تنظیم " Öhlins " و میله های تعادلی باعث بهبود هندلینگ " اسپایدر GT " شده اند. به علاوه از ترمز های دیسکی " AP Racing " قدرتمند آن که وظیفه توقف Spyder  را دارند نیز نباید فراموش کرد!

رانندگی بدون مخلفات اضافه!
همه این ویژگی ها کاملا وسوسه برانگیز است، سواری اصیل با یک خودروی کلاسیک، فارق از دردسر های آن!

اما ماجرا به این سادگی به پایان نمی رسد. اگر شما هم برای چنین تجربه ای وسوسه شد اید بهتر است علاوه بر اقدامات لازم برای مهاجرت از کشور، از همین حالا برای خرید " ایگل Spyder GT " با قیمت 875 هزار دلار برنامه ریزی کنید! البته این قیمت هنوز نسبت به نسخه باز تولید " جگوار E-Type " 1 میلیون دلاری کمتر است!

حال انتخاب با خودتان است!

رانندگی بدون مخلفات اضافه!

Eagle spydergt 04

Eagle spydergt 06

Eagle spydergt 07

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رانندگی بدون مخلفات اضافه!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است