Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

لیفان ۸۲۰ یک چینی لوکس و پر آپشن

یکشنبه | ۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۰۶:۵۵ | کد خبر: CP- ۱۰۶۴۸ | سرویس: معرفی خودرو
کارپرس:
لیفان یک شرکت خودروسازی چینی که در ابتدا یک کارگاه کوچک تعمیرگاه موتور سیکلت بود و در سال ۲۰۰۳ مجوز تولید خودرو گرفت. نمایندگی این کمپانی چینی را در ایران کرمان موتور گرفته است؛ لیفان ۸۲۰ و با آپشن های بسیار زیاد است.
به گزارش کارپرس، نمای جلوی خودرو لیفان ۸۲۰ ابعاد بزرگ بدنه به همراه خطوط تهاجمی روی بدنه تداعی کننده فنون کونگ فو چینی است مخصوصاً برجستگی، انحنای روی کاپوت و خطوط کرومی کار شده روی جلو پنجره، سپر جلو و در صندوق عقب خودرویی عضلانی و خوش ساخت را جلوه می‌دهد. چراغ‌های کشیده جلو الهام گرفته از آئودی ۶a است و LEDهای ریزی که برای نور پایین کار شده‌اند و چراغ‌های روشنایی در روز که زیر سپر کار شده اند خودرو را زیبا و جذاب نموده اند؛ علاوه بر آن چراغ نور بالا و نور پایین جلو در یک لنز تعبیه شده‌اند.
 
برای باز شدن در کاپوت دو جک هیدرولیکی وجود دارد. در نمای جانبی، یک خط اصلی سرتاسری وجود دارد که به عضلانی جلوه دادن خودرو کمک می‌کند آینه‌های جانبی اسپرت و شیک دارد. در نمای عقب، ۸۲۰ ترکیبی از هیوندای سوناتا و آئودی ۸a است و مه شکن‌های عقب در چراغ‌های مثلثی طرفین پلاک قرار گرفته اند و نمای جالبی به وجود آورده‌اند.

با دیدن ظاهر خودرو، کنسول وسط بزرگ، نشستن در آن و کنار دستی‌های روی در متوجه می‌شوید خودرو لیفان ۸۲۰ سوپرسالن است. آمپر ساده اما کاربردی دارد؛ سرعت سنج آن هم آنالوگ و هم دیجیتال است. فرمان خوش دست چرمی و از نظر ظاهری معمولی دارد. در شروع حرکت صدای استارت دلچسب نیست ولی شتاب اولیه خوبی دارد که دلیل آن یک موتور ۲.۴ لیتری vvt است. تعویض دنده‌ها در کل خوب است اما هر از چندگاهی بین دنده ۳ و ۴ تکان ریزی دارد که آن هم به دلیل شتاب اولیه خوب خودرو است و می‌توان چشم پوشی کرد. بدنه خودرو آکوستیک است و صدای بیرون را اصلاً به داخل انتقال نمی‌دهد. شیشه جلوی خودرو کوچک است اما دید را به صورتی که مشکلی به وجود ‌آورد محدود نمی‌کند.

سایز و طراحی آینه‌های جانبی به گونه ای خوب است که هیچ نقطه کوری ندارد، آینه وسط هم خوب است اما اگر فتوکرومیک بود خیلی بهتر می‌شد. محل قرارگیری دست‌ها کمی شیب به سمت بالا دارد که برای رانندگی طولانی باعث می‌شود دست راننده خسته نشود. پدال ترمز کمی بالاتر از پدال گاز قرار دارد و کمی باید پا را بالاتر ببری؛ برای دور زدن سر پیچ‌ها یا دور زدن در کوچه‌ی باریک شعاع گردش بسیار خوبی دارد. گیربکس ۶ دنده خودرو کمک می‌کند که سریع‌تر رانندگی کنید و در کنار دسته دنده یک دکمه حالت برفی قرار گرفته که در جاده‎های برفی بسیار کمک می‎کند. از لحاظ ارگونومی راننده راحتی خوبی دارد به طوری که هنگام رانندگی دسترسی به دسته راهنما و برف پاک کن خیلی راحت است. نور چراغ‎های نور پایین و نور بالا در شب تست شده و بسیار خوب است، مخصوصاً نور بالا که عکس العمل بسیار خوبی نشان می‌دهد.

۸۲۰ هم مانند سایر خودروهایی که بالاتر از ۲ لیتر هستند سبک کردن را دارند اما ضعفی برای او به حساب نمی‌آید چون حجم موتور خودرو ۲.۴ لیتر است؛ اما از همچین خودرویی انتظار می‌رود که هم از نظر ظاهری و هم از نظر فنی ۲ خروجی اگزوز داشته باشد که این خودرو ۱ خروجی دارد. ترمزهای قابل اطمینانی دارد که هنگام ترمز گرفتن بالا هم می‌گیرند و هندلینگ خودرو عالی است. سیستم تعلیق خودرو بسیار خوب است به طوری که دست اندازها اصلاً احساس نمی‌شود.

با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودرو لیفان ۸۲۰ به آگهی‌های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.


منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

لیفان ۸۲۰ یک چینی لوکس و پر آپشن

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است