Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بررسی؛

نگاهی به کوییک؛ خودروی اقتصادی سایپا

پنج شنبه | ۱۳۹۸/۰۲/۱۲ - ۰۷:۵۳ | کد خبر: CP- ۱۰۶۱۲ | سرویس: معرفی خودرو
کارپرس:
اخبار غیر رسمی حاکی از آن است که در سال جاری پراید بالاخره از سبد محصولات سایپا حذف می شود و به نظر می رسد که ساینا و کوییک دو خودروی جایگزین پراید باشند.
به گزارش کارپرس، کوییک با حجم موتور 1503 سی سی، حداکثر قدرت hp5300rpm و حداکثر گشتاور Nm4000rpm، حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت، استاندارد آلایندگی یورو 4 قابل ارتقاء به یورو 5 و همچنین حجم باک 41 لیتر اشاره، کرد.

این در حالیست که امکانات رفاهی و راحتی سرنشین امروزه برای تمامی مشتریان بازار خودرو از جمله بانوان و جوانان از اهمیت بسزایی برخوردار است که در این رابطه کوییک نیز از امکانات رفاهی بسیار مناسبی از جمله سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، سوئیچ تاشو، کانسپت جدید دستگیره ها «آسان بازشو»، پشت سرى تیلت دار صندلى‌هاى جلو، صندلى‌هاى عقب با قابلیت تاشو و نمایش دماى محیط بیرون بهره می‌برد.

همچنین فرمان هیدرولیک، کمربند ایمنى جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، باز کردن قفل درب صندوق عقب با ریموت کنترل و شیشه بالابرهای برقی جلو وعقب نیز از دیگر امکانات رفاهی کوییک به شمار می‌رود.

ازسویی مزیت دیگر بسیار مهم کوییک نسبت به خودروهای هم کلاس خود، ایمنی مناسب این خودرو به قلمداد می‌شود، بطوریکه امکانات ایمنی این محصول سایپا شامل کیسه هواى راننده و سرنشین جلو، مجهز به سیستم ترمز ABS + EBD، طراحى شده بر مبناى استاندارد محافظت از عابر پیاده، سیستم کمکى ترمز BAS، صندلى عقب مجهز به نگهدارنده صندلى کودک« ISO FIX » و گرمکن شیشه عقب می‌شود.

این درحالیست که باز شدن اتوماتیک درب ها هنگام تصادف، هشدار صوتى محدود کننده سرعت، سنسور پارک دنده عقب، سیستم ضد سرقت «Immobilizer»، سیستم هشدار نبستن کمربند راننده «SBR»، قفل مرکزى، قفل ایمنى کودک براى درب‌هاى عقب، کمربند سه نقطه اى و نشانگر بازبودن درب ها نیز از دیگر قابلیت‌های ایمنی کوییک به حساب می‌آید.

بر اساس این گزارش، آینه های جانبی با قابلیت تنظیم برقی، چراغ مه شکن جلو و عقب، چرا غ هاى جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و برف برف پاک کن عقب نیز امکانات روشنایى و دید راننده کوییک است.سیستم صوتى و تصویرى کوییک نیز شامل Player CD+USB که مجهز به رادیو بوده و 4 بلندگو در جلو و عقب خودرو است.

این گزارش حاکیست، علیرغم مزیت‌هایی که کوییک از آن برخوردار است، اما به تبع این خودرو دارای نقاط ضعفی نیز است، در این زمینه به نظر می‌رسد می‌توانست کیفیت این محصول اقتصادی و آپشنال سایپا بهبود یابد و با توجه به امکانات که این خودوساز بزرگ کشور در اختیار دارد، این امر از عهده شرکت سایپا بر می آمد.

از سوی دیگر طراحی این خودرو نیز با توجه به اینکه مشتریان بازار خودروی کشورمان این امر برای آن‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است، زیبا تر از این باشد، این در حالی است که طراحی کوییک در حال حاضر در بین رقبای خود بسیار خوب است و این امر می‌تواند فروش این محصول را به دنبال داشته باشد.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

نگاهی به کوییک؛ خودروی اقتصادی سایپا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است