این تحلیلگر بازار خودرو افزود: قدرت خرید نهایتا تعیینکننده قیمت کالاست و این سطح قیمتهای فعلی، بسیار فراتر از قدرت خرید است و در نتیجه نهایتا طی یک بازه زمانی، معاملات کاملا متوقف میشود؛ مگر اینکه عرضه محدود و قطع شود. زاوه متذکر شد: نمیشود در صورت حفظ حجم عرضه، این حجم قیمت را تصور کرد. این به معنی کاهش تقاضا و طبعا زیان سفتهبازان است و در این بین، کسانی که سرمایههای خرد را به سمت سفتهبازی میبرند، بازنده هستند. انتظار بازار سفتهبازی، قطع کامل عرضه یا عرضه بسیار محدود است.
وی در ادامه تاکید میکند که اجرای همزمان آزادسازی قیمتها و مالیات معاملات مکرر و نخریدن مصرفکننده، میتواند غول نقدینگی را به زانو در آورد. در عین حال، دولت و بانک مرکزی در سیاستهای اشتباه ارزی باید تجدیدنظر کنند، هم سپردههای سنگینی که سودهای کلان گرفتند را مسدود کنند و هم از سرعت نقل و انتقال وجه در ارقام بالا جلوگیری کنند.
این کارشناس حوزه خودرو تصریح کرد: ماشین تولید نقدینگی بیش از ۱۰ سال است به تولید خود ادامه میدهد و هرازچندگاهی کشور را به آشوب میکشد. کل زنجیره این تولید باید متوقف و سفتهبازی پر هزینه شود و با شفافیت و آزادسازی اقتصادی جلوی رانت گرفته شود. اصرار بر قیمتگذاری دستوری و عدم کنترل سرعت نقدینگی، عوامل وضعیت موجود است و این موضوع با برخورد با شبکه توزیع قانونی و تولیدکننده، صرفا اوضاع را بدتر میکند.
منبع: خبر آنلاین
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان