تفاوت قیمتی محصولات ایران خودرو در بازار و کارخانه از 9 میلیون تومان در مورد دانگ فنگ S30 شروع می شود و در پژو 2008 این عدد به 146 میلیون تومان میرسد!
یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به راهکار های پیشنهادی کمیته تشکیل شده در این کمیسیون گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو سرگردانی نقدینگی مردم جهت حفظ ارزش آن است و که سرمایه گذاری روانه بازار خودرو شده است.
موج افزایش قیمتها بین خودروهای تولید داخل در حالی شدت گرفته که یک استاد دانشگاه معتقد است این افزایش قیمتها هیچ توجیه اقتصادی ندارد و برخی سیاستگذاران این بخش، صرفا با حرفها و ادعاهای خود بازار خودرو را آشفته میکنند و یک عطش غیر واقعی را بین مصرفکنندگان به وجود میآورند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامهریزی شده تا طی ماههای آینده به قیمتهای محاسباتی برسیم و بهعنوان مثال برای پراید قیمت محاسباتی حدود ۳۳ تا ۳۴ میلیون تومان است.
رییس کمیته تحقیق و تفحص اظهار داشت، افزایش قیمت کارخانه به 50 درصد زیر قیمت حاشیه بازار تنها به روند کنونی بازار استمرار می بخشد و کمکی برای حل مشکلات نمیکند.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی با بیان اینکه هیچ دلیل خاصی برای افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر وجود ندارد، این افزایش را ناشی از حباب دانست.محمدرضا نجفی منش درباره افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر گفت: شرایط امروز بازار خودرو هیچ تغییری نسبت به ماههای گذشته نداشته و این افزایش قیمت حبابی است که به زودی نیز از بین خواهد رفت.
تقریبا عادی شده است که با نزدیک شدن به شب عید قیمت خودرو بالا می رود و بازار خرید و فروش داغتر از ماه های دیگر سال بشود، اما هنوز وارد ماه پایانی سال نشده ایم و قیمت خودروی پراید نسبت به ماه گذشته تغییر چشمگیری داشته است.
مرسدس بنز sl سال ٩٠ میلادی به تازگیها در بازار ١,٥ میلیارد تومان قیمت خورده است. پیکان سال ٤٦ این روزها در بازار چیزی حدود ٧٠ تا ٨٠میلیون تومان قیمت دارد. یک ژیان هم بسته به نوع و سالمی آن، ٢٠ تا ٦٠میلیون تومان و لندکروز مدل ٨٢ هم، ٨٥ تا ٢٠٠میلیون تومان هم قیمت گذاشته شده است.