محبینژاد به دیدگاه منفی در این صنعت هم اشاره کرد و گفت: روی دیگر سکه تهدیدها و مشکلات است. افزایش تولید به افزایش سرمایه در گردش نیاز دارد و این صنعت بهشدت با بحران کمبود نقدینگی مواجه است، نبود سرمایهگذاری بلندمدت و توسعه زیرساختها، استفاده نکردن از ماشینآلات جدید و فناوریهای روز از ضعفهای صنعت قطعهسازی است.
وی تصریح کرد: در افق ۱۴۰۴ در صنعت قطعهسازی باید به ۶ میلیارد دلار صادرات دست یابیم و ۲۵ میلیارد دلار هم تولید داخلی خواهد بود یعنی در مجموع باید ۳۱ میلیارد دلار در سال چشمانداز تولید کنیم. وی گفت: این مسیر طولانی باید برنامهریزی داشته باشد تا قطعهسازان ایرانی در زنجیره تامین خودروسازان جهان قرار بگیرند و این موضوع برای رشد قطعهسازی کشور یک الزام بهشمار میرود.
محبینژاد در ادامه تاکید کرد که اگر خودروهای قدیمی مانند سمند، پژو ۴۰۵، پراید که عمق ساخت داخلشان به ۸۰ یا ۹۰ درصد میرسد از رده خارج شوند و خودروهای جدید با عمق ۴۰ درصد تولید شوند بسیاری از قطعهسازان بیکار خواهند شد. فضای خالی بین ۴۰ تا ۹۰ درصد باید بهدرستی مدیریت شود که قطعهسازان ضربه نخورند.
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان