مدیر گروه قوای محرکه شرکت کروز ادامه داد: درحال حاضر روزانه حدود 250، ECU برای پژو 207اتومات تولید میکنیم و توانستهایم از توقف خطوط تولید خودروسازان جلوگیری کنیم.
انصاری با اشاره به تاثیر شرایط تحریمی بر داخلیسازی قطعات توضیح داد: تحریم یک تیغه دولبه است، یعنی گاهی ما را به دردسر انداخته و دسترسی به قطعات اصلی و با کیفیت را دشوار کرده اما از طرفی این امکان را به ما داده تا بتوانیم در این فضا قطعاتی که لازم داریم را داخلیسازی کنیم.
این فعال صنعت قطعه تصریح کرد: ما از تحریمها درس گرفتهایم و در حال حاضر اغلب قطعات سیستم مدیریت موتور را صد درصد در داخل تولید میکنیم.
او با گلایه از مشکلات موجود بر سر راه تولید داخل بیان کرد: تولیدکننده داخل هزینه بالایی برای داخلیسازی صرف میکند اما متاسفانه سهم عمدهای از تامین قطعات خودروسازان به شرکتهای واردکننده داده میشود که این موضوع رقابت را برای ما بسیار دشوار کرده است.
به گفته انصاری، تولیدکننده برای تولید قطعات الکترونیک و یا تامین مواد اولیه نیاز به واردات دارد اما به دلیل وجود مشکلات بسیار بر سر راه واردات از جمله طولانی بودن مراحل ثبت سفارش، تخصیص ارز و ترخیص، خودروساز به ناچار سمت تامین کننده بینام و نشانی میرود که صرفا قطعه را به صورت کامل و بدون هیچ هزینهای وارد کرده که این موضوع رقابت را برای ما دشوار میکند.
مدیر گروه قوای محرکه شرکت کروز با بیان اینکه برخی قطعات خریداری شده از سازندههای خارجی برند نیستند، خاطرنشان کرد: شرکت کروز توانسته دانش طراحی و تولید قطعه را صد درصد داخلیسازی کند اما متاسفانه مشکلات موجود و نیز عدم حمایت کافی دولت در جهت تسهیل تولید باعث شده از بین تمام خطوط تولیدی که برای تولید روزانه 3500 ، ECU در نظر گرفتهایم تنها حدود 30درصد آن قابلیت تولید داشته باشد.
نصب مجدد آپشنهای حذف شده از خودرو
انصاری با اشاره به حذف شدن برخی آپشنها در خودروهای جدید گفت: شروع دور جدید تحریمها و مشکلات موجود در واردات مواد اولیه باعث شد خودروسازان مجبور به حذف برخی آپشنها از خودرو شوند، اما در حال حاضر که داخلیسازی قطعات به تولید انبوه رسیده، آپشنها مجددا بر روی خودروها نصب خواهد شد.
او اضافه کرد: برای تولید آپشنهای خودرو باید سیستم قابلیت تولید آن آپشن را داشته باشیم، وقتی سیستم ای ام اس ما داخلی سازی شود علاوه بر ساخت آپشنهای قبلی، امکان تولید آپشنهای جدید مانند نشانگر تعویض دنده، استفاده از توربو شارژر و گیربوکس اتومات که مطابق با استانداردهای 85گانه باشد را نیز خواهیم داشت.
این فعال صنعت قطعه به شایعه تحویل خودروها بدون قطعات ایمنی نیز اشاره کرد و گفت: طبیعتا کمبود مواد اولیه و مشکلات موجود در تولید باعث کسری و نقص قطعه شد اما به هیچ وجه امکان خروج خودرو بدون وجود قطعات ایمنی از کارخانه وجود ندارد.
منبع: اقتصاد آنلاین
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان