Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

گام‌های موثر کروز در مسیر بومی سازی قطعات

چهارشنبه | ۱۳۹۸/۰۳/۲۹ - ۱۹:۴۵ | کد خبر: CP- ۱۱۱۱۹ | سرویس: قطعه سازی
کارپرس:
تلاش شرکت‌های داخلی برای بی‌نیاز شدن از کشور‌های خارجی در وضع کنونی یک امرحائز اهیمت بوده و در همین راستا شرکت قطعه سازی کروز گام های موئثری برداشته است.
به گزارش کارپرس، شرکت کروز یکی از بزرگترین تامین کنندگان و قطعه‌سازان داخلی محسوب می‌شود که طیف بسیار گسترده‌ای از قطعات خودرو را به تولید می‌رساند. این شرکت در سال 1361 تاسیس شد و از آن زمان در تلاش است تا با داخلی سازی هرچه بیشتر قطعات به چرخه اقتصاد کشور کمک و از طرفی نیاز این صنعت را به کشور‌های خارجی کمتر کند. با کاهش نیاز به کشور‌های خارجی، صرفه جویی ارزی نیز اتفاق خواهد افتاد که در این برهه از زمان کمک بسیار شایانی برای عبور از جنگ اقتصادی پیش رو خواهد بود.

این شرکت در حال حاضر بیشتر قطعات مربوط به دو خودروساز بزرگ کشور را تامین می‌کند و هر روز در حال اجرای پروژه‌های جدیدتر است تا بتواند قطعات بیشتری را تحت پوشش خود قرار دهد. سبد محصولات این شرکت شامل: سوئیچ، قطعات تزئینی، داشبورد و سپر، چراغ، سنسور و کویل، سیستم تهویه، اگزوز و کنترل آلایندگی، دسته سیم، نشانگر و مالتی مدیا، تعلیق و ترمز، ایربگ و ایمنی، آینه، کنترل بدنه و حفاظت، فرمان و بلوک سیلندر می‌شود.

در حال حاضر این شرکت بر روی تهیه و ساخت ایربگ فعالیت می‌کند تا در این زمینه نیز خودکفا شویم.این شرکت همچنین یکی از مهمترین قطعات خودرو یعنی ECU را تولید می‌کند که نیاز خودروسازی کشور را تا حد بسیار بالایی به شرکای خارجی کمتر کرده است.

با توجه به شرایط کشور فعالیت شرکت کروز می تواند الگوی مناسبی برای سایر شرکت ها باشد چراکه نگاهی به نوع و ساختار سازمانی این شرکت نشان می دهد که هدف گذاری های مناسبی برای داخلی سازی قطعات و کمک به کشور در راستای بی نیازی از کشورهای غربی انجام شده است.

کروز نتنها در این زمینه بلکه در خصوص حفظ و ارزشگذاری به پرسنل نیز در رتبه اول قرار می‌گیرد. این شرکت در حال حاضر 11 هزار پرسنل دارد که 75 درصد آنها خانم هستند و 15 درصد از این بانوان سرپرست خانواده خود محسوب می‌شوند.

در سال گذشته شایعه‌ای مبنی بر تعدیل نیرو این شرکت در رسانه های کشور منتشر شد که پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این شرکت به هیچ عنوان تعدیل نداشته و اشخاص به صورت خود خواسته از این مجموعه جدا شدند. این شرکت در حال حاضر نیز در مقاطعی اقدام به جذب نیرو و اشتغالزایی می‌کند.

اهمیت اشتغال زنان تا جایی است که در همین خصوص معصومه ابتکار؛ مشاور رئیس جمهور مشارکت زنان را در رونق تولید ملی مهم دانست و افزود: "زنان شهری و روستای در رونق تولید ملی فعال هستند و نقشی اساسی داشته و حتی در بخش‌های سرمایه‌گذاری حضور دارند. در معاونت زنان و خانواده برای تقویت این نقش به ویژه برای زنان سرپرست خانوار که نیازمند کار و فعالیت هستند طرح‌هایی را از سال گذشته اجرایی کردیم که مهمترین آن تقویت مهارت کسب و کار است چرا که معتقدیم زنان باید بتوانند مدیریت کسب و کار را در جامعه بدست گیرند."

آنچه که مشخص است فعالیت های شرکت های اینچنینی می تواند در راستای سلامت عمومی جامعه نقش موثری داشته باشد چراکه ایجاد اشتغال و از آن مهمتر درک اهمیت جایگاه زن یکی از مهمترین ویژگی های یک جامعه سالم محسوب می شود.



منبع:روزنامه جهان صنعت

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

گام‌های موثر کروز در مسیر بومی سازی قطعات

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است