Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
رئیس سازمان توسعه تجارت پیش بینی کرد:

بهبود صادرات پس از ورود خودروهای پسابرجامی به بازار

سه شنبه | ۱۳۹۶/۰۲/۱۲ - ۰۷:۴۸ | کد خبر: CP- ۲۸۰۵ | سرویس: صادرات
کارپرس:
در شرایطی که صادرات 30 درصدی یکی از الزامات مشارکت خارجی‌ها با خودروسازان داخلی است، رئیس سازمان توسعه تجارت اعتقاد دارد با ورود محصولات جدید (خودروهای پسابرجامی) روند صادرات خودرو از کشور بهبود خواهد یافت.
به گزارش کارپرس، مجتبی خسروتاج در نشست خبری دیروز خود با اشاره به آمادگی سازمان توسعه تجارت برای کمک به صادرات خودروهای پسابرجامی گفت: یکی از مهم‌ترین حوزه‌های صادراتی کشور، بخش خودرو است، با این حال برای ورود به بازار صادراتی خودرو باید شرایط ویژه‌ای از جمله بحث تولید و مصرف قطعات یدکی، شرکت‌های توزیعی و همچنین استانداردهای سوخت و محیط زیست را در نظر گرفت.
 
رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: اگر خودروسازان ما می‌خواهند سهمی در بازار صادراتی داشته باشند باید تولیداتشان با استاندارد‌های موجود همسان و قراردادهای مشترک را تنها با شرکت اصلی و مادر منعقد کنند.

خسروتاج با اشاره به اینکه تفاهم نامه‌ها و قراردادهای پسابرجامی در صنعت خودرو، به نوعی مقدمه سرمایه‌گذاری خارجی در کشور بوده، ادامه داد: هدف تمامی مذاکرات با شرکت‌های خارجی، انعقاد قراردادهای هدفمند برای ورود به بازارهای صادراتی از جمله بازار خودرو است.

خسروتاج الزام برای صادرات حداقل 30 درصدی را یکی از نکات مثبت قراردادهای خارجی خودروسازی کشور دانست و گفت: در یکی از این قراردادها، شرکت پژو طرف خارجی ما است که دارای شبکه وسیع فروش و خدمات در سراسر جهان است و به خوبی می‌تواند راه را برای ورود به بازار‌های جهانی باز کند. وی در نهایت تاکید کرد که اگر می‌خواهیم حداقل 30 درصد تولیدات خود را صادر کنیم باید براساس استانداردهای جهانی و قواعد بازار، دست به تولید زده و خود را به زنجیره تولید شرکت‌های مادر پیوند دهیم.



منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

بهبود صادرات پس از ورود خودروهای پسابرجامی به بازار

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است