Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
رئیس انجمن تولیدکنندگان لنت ترمز و کلاچ:

با وجود تولید کافی داخل واردات لنت و صفحه کلاچ ادامه دارد

دوشنبه | ۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۱۰:۲۹ | کد خبر: CP- ۱۱۸۵۳ | سرویس: صادرات
کارپرس:
با وجود قانون ممنوعیت واردات کالاهایی که تولید مشابه داخل دارند و به رغم مازاد تولید، ‌واردات لنت ترمز و کلاچ به کشور همچنان ادامه دارد.
به گزارش کارپرس، «حسین لاجوردی» ‌افزود: اکنون ۴۷ واحد تولیدی لنت ترمز و کلاچ در کشور وجود دارد که به دلیل واردات بی‌رویه، بخشی از آنها به حالت تعطیل و نیمه تعطیل در آمده‌اند.

وی بیان داشت: پس از اعلام ممنوعیت واردات لنت ترمز و کلاچ در زمان وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت در اردیبهشت ماه سال گذشته، انجمن لنت ترمز و کلاچ همه تولیدکنندگان را به افزایش شیفت‌های کاری و توسعه خطوط تولیدی ترغیب کرد. در نتیجه، اکثر این کارخانجات از فرصت پیش آمده برای به روز رسانی کارخانجات و خطوط تولیدی و توسعه فعالیت‌هایشان بهره بردند و بسیاری از آنها تعداد کارگرانشان را به بیش از دو برابر افزایش دادند.

وی ادامه داد: نتیجه این اقدام، تولید بیشتر انواع لنت ترمز و کلاچ بود که سهم لنت‌های وارداتی در بازار را بطور کلی جبران و جایگزین می‌کرد.

این مقام صنفی، در ادامه به باز شدن درهای واردات لنت و کلاچ از حدود اوایل امسال اشاره کرد و گفت: هنوز هم دلیل این مساله را نمی‌دانیم و پیگیری‌های زیادی هم در اعتراض به این موضوع انجام داده‌ایم و پیگیر این مساله از مراجع ذیربط هستیم.

وی بیان داشت:‌ در حالی که انبارهای تولیدکنندگان داخلی مملو از انواع لنت ترمز است و تولیدکنندگان علاوه بر محصولات یاد شده توانایی تولید لنت انواع وسایل نقلیه ریلی از جمله مترو، واگن‌های باری، لوکوموتیوها، چاه‌های نفت، ماشین آلات کشاورزی و راهسازی، موتورسیکلت‌ها و غیره را دارند، اما همچنان شاهد واردات عمده لنت ترمز و کلاچ از چین، ترکیه و غیره به کشور هستیم.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لنت ترمز و کلاچ افزود:‌ هرچند برخی تولیدکنندگان بزرگتر با انجام صادرات در این شرایط می‌توانند به بقا ادامه دهند، اما اکثر تولیدکنندگان توانی برای حضور در بازارهای صادراتی ندارند و بنابراین، واردات لنت و کلاچ به کشور نابودی آنها را به دنبال خواهد داشت.

لاجوردی در خاتمه با اشاره به نامگذاری امسال به نام «رونق تولید»، به طرح این پرسش پرداخت که با وجود تولید مازاد لنت ترمز و کلاچ توسط تولیدکنندگان داخلی و عدم کمبود لنت ترمز و کلاچ در بازار، چرا واردات لنت ترمز و کلاچ به کشور انجام می شود؟



منبع: ایرنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

با وجود تولید کافی داخل واردات لنت و صفحه کلاچ ادامه دارد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است