Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
ویژه / خداحافظی دراماتیک از بازار؛

آخرین طرح فروش پراید زیر ذره بین دقیق نظارت

دوشنبه | ۱۳۹۶/۰۶/۰۶ - ۱۸:۴۲ | کد خبر: CP- ۳۶۹۷ | سرویس: سایپا
کارپرس:
سایپا در نهایت تصمیم گرفت جام شوکران را به خورد پراید داده و با این خودروی پرفروش و پرتیراژ کشور خداحافظی کند! تصمیمی که اگر چه مانع زیان چند هزار میلیاردی سایپا خواهد شد اما جای خالی عمیقی در بازار خودروهای ارزان قیمت ایران بجای خواهد گذاشت.

به گزارش کارپرس، صبح امروز ششم شهریور ماه 96، معاون فروش گروه خودروسازی سایپا در نشستی با حضور خبرنگاران تخصصی صنعت خودرو و اقتصاد ایران شرکت کرد تا خبر از طرحی بدهد که هم سرنوشت پر ماجرای پراید را تغییر می دهد و هم روایتی می شود دراماتیک برای بازار خودروهای ارزان قیمت ایران!

تغییر سرنوشت از این بابت که تا همین چند ماه پیش تاکید می شد که پراید با تغییراتی خواهد توانست استانداردهای جدید را پاس کند و تولید آن تا زمان وجود تقاضا در بازار ادامه خواهد داشت و غزلی دراماتیک از این بابت که هیچ محصول دیگری با قیمت و مشخصات مشابه برای جایگزینی پراید وجود نخواهد داشت جز خانواده تیبا که 20 درصدی از پراید گرانتر خواهد بود.

saipa neshast

جیره بندی پراید!
اما نکته ی جالب توجه طرح جدید سایپا در مورد پراید شرایط جدیدی است که این شرکت برای آخرین دوره از فروش آن در نظر گرفته است، شرایطی که به گفته ی دکتر تقی زاده به منظور جلوگیری از ایجاد بازار سیاه در واپسین نفسهای این محصول در نظر گرفته شده است، قوانین سختگیرانه با نظارتی دقیق با این مضمون که هیچ مشتری غیر واقعی همچون نمایندگان، فروشندگان خودرو و دلالان نتوانند آخرین نسخه های این محصول را خریداری و بازار سیاه ایجاد کنند.

به همین منظور شرکت سایپا در آخرین بخشنامه به شبکه ی فروش خود تاکید کرده است که نمایندگان، مجاز به خرید پراید در آخرین طرح فروش نخواهند بود و سیستم فروش نیز به هر کد ملی تنها یک خودرو اختصاص خواهد داد. همچنین این شرکت در شیوه ی دیگری جامعه ای را نشانه گرفته که خودرو پراید در میان آنان پرطرفدار است. افرادی همچون بازنشستگان، دانشجویان، طلاب، زوج های جوان که در سال جاری ازدواج کرده اند که برای این افراد با شرط محدودیت خرید یک خودرو و اخذ استعلامات لازم از مراجع مربوطه با شرایط و تسهیلات ویژه ای امکان خرید این خودرو را فراهم آورده است.

تقی زاده در خصوص مدت زمان فروش پراید در این طرح تصریح کرد آخرین طرح فروش سایپا از فردا هفتم مرداد ماه آغاز و تا زمان وجود تقاضا ادامه خواهد داشت. البته تلاش شرکت سایپا بر این است که تا پایان سال و در نهایت سه ماه نخست سال آینده پرونده پراید برای همیشه بسته شود.
 
جایگزینی برای پراید
معاون فروش سایپا همچنین در خصوص جایگزین محصول پراید می گوید: واقعیت این است که هیچ محصولی با مشخصات و قیمت پراید برای جایگزینی آن وجود ندارد و سایپا در حال برنامه ریزی برای جایگزینی خانواده تیبا با پراید است بطوری که بتواند در تعامل با دولت و بانک ها با جبران تفاوت قیمت 20 درصدی تیبا از طریق تسهیلات این خودرو را به متقاضیان پراید پیشنهاد کند.

زیان 4 میلیون تومانی هر پراید برای سایپا !
تقی زاده تاکید می کند با توجه به هزینه ی بالای تمام شده ی پول برای تولید کنندگان و نحوه ی قیمت گذاری شورای رقابت، تولید محصول پراید برای سایپا با زیان 4 میلیون تومانی مواجه بوده است و با یک حساب سر انگشتی می توان دریافت که در سال 95 با تولید حدود 300.000 دستگاه، این خودرو، برای سایپا 1200 میلیارد تومان زیان به بار آورد است!

پلتفرم پراید برای همیشه بازنشست می شود / خدمات پابرجاست
معاون فروش سایپا در پاسخ به این سوال که آیا از موتور یا پلتفرم سایپا در سایر محصولات استفاده خواهد شد می گوید: تولید خانواده پراید برای همیشه پایان می یابد و از اجزای آن نیز در هیچ محصول دیگری استفاده نمی شود، توقف تولید این محصول شامل وانت پراید نیز خواهد بود اما بر اساس قانون شرکت سایپا موظف است دو سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش را برای آخرین محصول تولیدی نیز ارائه دهد. بنا بر این چهره ی پراید برای حداقل 10 سال آینده در کشور دیده خواهد شد.

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

آخرین طرح فروش پراید زیر ذره بین دقیق نظارت

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است