Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
در پی اخبار اخیر پیرامون پراید؛

انتقاد مقدسی از طبقه بندی مالکین خودرو به فقیر و غنی

چهارشنبه | ۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ۰۷:۰۴ | کد خبر: CP- ۳۴۶۳ | سرویس: سایپا
کارپرس:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید: تلاش برای اجرای طرحی با هدف دستیابی به جایگزین مناسب پراید اقدام اصولی است و لازم است تا زمینه تولید خودرویی ایمن، با کیفیت و دارای استاندارد روز جهت جایگزینی محصولات قدیمی فراهم شود.
به گزارش سرویس دریافت خبر کارپرس، سید مهدی مقدسی با اشاره به طرح این موضوع توسط مدیرعامل سایپا مبنی بر اینکه به دنبال جایگزین مناسبی برای پراید هستند تا به اقشار کم درآمد جامعه آسیبی وارد نشود، گفت: به طور اساسی طرح این موضوع توسط مدیرعامل سایپا برای جایگزین مناسب،  طرح و برنامه درستی است اما بی شک سرعت تحقق این طرح نیز اهمیت زیادی دارد که باید به آن نیز توجه شود.

وی افزود: بی تردید چنانچه خودرویی مناسب تر و ارزان تر از پراید تولید و جایگزین شود اقدام مناسبی در راستای خروج پراید خواهد بود البته در این زمینه مرکز تحقیقات سایپا بر روی این موضوع و طراحی و تولید خودروی جایگزین پراید در حال فعالیت هستند تا ضمن اینکه به لحاظ قیمتی خودرویی، مناسب اقشار کم درآمد جامعه را تولید می کنند از کسانی که از قدرت خرید پایین تری برخوردارند با ارائه محصولی با کیفیت تر و ایمن تر حمایت کنند.

وی تاکید کرد: درصنایع خودروسازی دنیا همواره تلاش بر این است تا بر اساس درآمد و سبد درآمدی خانوار تولیدات خودروسازان را تنوع ببخشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو شرکت بزرگ خودروساز کشور به دنبال ایجاد تنوع در تولید و عرضه محصولات جدید هستند، افزود: در این راستا خوشبختانه گروه خودروسازی سایپا نیز چنین برنامه ای را دنبال می کند و در تلاش است تا خودروهای ایمن و با کیفیت و قیمت متناسب را هدف گذاری و تولید نماید.

نماینده اراک و کمیجان در مجلس دهم تاکید کرد: البته تنوع بخشی در تولید و عرضه محصولات به روز علاوه بر اینکه از اهداف خودروسازان است بلکه مورد تاکید مجلس و کارگروه صنعت در کمیسیون صنایع مجلس نیز بوده و  همواره این موضوع از خودروسازان مطالبه شده است.

مقدسی تصریح کرد: جایگزینی خودروی ارزان  و مناسب حرکت خوبی در روند خروج خودروهای قدیمی ست و لازم است تا نسبت به این مساله فکر و اندیشه شود، بی شک با اجرای این روندی هیچ آسیبی به اقشار کم در آمد جامعه وارد نخواهد شد.

وی در ادامه اطلاق لفظ فقیر برای اقشار کم در آمد جامعه را از سوی برخی رسانه ها را اقدام درستی ندانست و گفت: در شرایطی که در شهرهای بزرگ بخش مهمی از جریان حمل و نقل کشور به دوش خودرو پراید است قطعا اطلاق لفظ فقیر و غنی توسط برخی رسانه ها برای دارندگان این خودروها و سطح های مختلف در آمدی حرکت نادرستی است.

وی افزود: اینکه پراید خودروی ارزان قیمتی است و بخش مهمی از جریان حمل و نقل مسافر در کشور به دوش رانندگان پراید است واقعیتی است بنابراین اطلاق فقیر و غنی در این جریان اقدام قشنگ و درستی نیست.




با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

انتقاد مقدسی از طبقه بندی مالکین خودرو به فقیر و غنی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است