Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با مشارکت سایپا دیزل صورت گرفت:

آغاز جایگزینی کامیون های ولوو FH با ناوگان فرسوده حمل و نقل

شنبه | ۱۳۹۶/۰۴/۳۱ - ۱۴:۱۸ | کد خبر: CP- ۳۳۸۹ | سرویس: سایپا
کارپرس:
با تحویل نمادین 5 کامیون ولوو FH و امضای قرارداد 4 جانبه میان سایپا دیزل، سازمان راهداری، سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و بانک توسعه تعاون، نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور وارد فاز جدیدی شد.

به گزارش کارپرس، صبح امروز 31 تیرماه 96 طی مراسمی با حضور مدیر عامل سایپا دیزل، رئیس سازمان راهداری، رئیس سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و مدیران بانک توسعه تعاون ضمن تحویل نمادین 5 دستگاه کامیون ولو FH به متقاضیان نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل جاده ای؛ قرارداد 4 جانبه ای به منظور جایگزینی 600 دستگاه کامیون ولوو FH با ناوگان فرسوده کشور بین سازمان های مذکور امضاء شد.

مدیر عامل سایپا دیزل در این مراسم ضمن تاکید بر تاثیر جدی این طرح بر کاهش مصرف سوخت و افزایش راندمان حمل و نقل کشور گفت: این شرکت آماده است همچنان در راستای نوسازی ناوگان گام های جدید و موثری بردارد.

دکتر محمد صادقی تصریح کرد در حال حاضر بیش از 100 هزار کامیون فرسوده در کشور در حال تردد است و بیش از 26 درصد از تصادفات جاده ای کشور مربوط به کامیون های فرسوده است! وی ادامه داد: با جایگزینی خودروهای فرسوده با محصولات این شرکت شاهد کاهش بیش از 50 درصدی در مصرف سوخت و تولید آلایندگی ها خواهیم بود.

همچنین رئیس سازمان راهداری کشور با اشاره به تصویب بودجه 2.700.000 دلاری برای جایگزینی 65.000 کامیون با عمر بالای 35 سال تاکید کرد، دولت آمادگی دارد ظرف 5 سال آینده این تعداد کامیون فرسوده را نوسازی کند.

داوود کشاورزیان همچنین تصریح کرد تا زمانی که دولت جسارت افزایش قیمت سوخت را نداشته باشد، ارزانی سوخت مانعی جدی در مسیر نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای خواهد بود چرا که قیمت پائین سوخت انگیزه ی تعویض خودروهای پرمصرف و فرسوده را از مالکین این خودروها گرفته است!

مدیر عامل سازمان بهینه سازی صرف سوخت نیز در ادامه از ارائه ی تسهیلات ویژه به متقاضیان نوسازی کامیون های فرسوده خبر داد و افزود: این طرح با مشارکت بانک های عامل و کمک سایپا دیزل در حال انجام است.

وکیلی همچنین تاکید کرد در این طرح برای نوسازی هر کامیون تا سقف 60.000 دلار از سوی دولت منابع تامین می شود که حدود 50 درصد از قیمت خودرو را پوشش می دهد.

گفتنی است این مراسم با بازدید حضار از خط تولید سایپا دیزل و تحویل کلید 5 کامیون به مالکین به پایان رسید.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

آغاز جایگزینی کامیون های ولوو FH با ناوگان فرسوده حمل و نقل

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است