در ابتدای این نشست عباس صفری مشاور مدیرعامل و رییس مرکز ارتباط با مشتریان و شبکه نمایندگی های گروه سایپا، ضمن عرض خیر مقدم به شرکت کنندگان به تشریح دستاوردهای گروه سایپا در حوزه مشتری پرداخت .
وی در ادامه به ارائه گزارش اقدامات انجام شده در حوزه مشتری در گروه خودروسازی سایپا شامل توسعه سیستم های یکپارچه در سطح گروه، ایجاد شاخص های ارزیابی عملکرد در فرآیند رسیدگی به درخواست های مشتریان، ایجاد بانک های اطلاعاتی یکپارچه و توسعه سیستم های حوزه مشتری در بازارهای صادراتی و همچنین مطالعه انجام شده استراتژی های خودروسازان برتر جهانی پرداخت که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.
در ادامه این نشست حسن ممتحن معاون دفتر ارزیابی عملکرد پاسخ گویی به شکایات مشتریان وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تشریح اهمیت حوزه مشتری در صنعت خودروسازی کشور، تلاش برای ارتقای رضایت مشتری و انتقال دانش این حوزه در سطح این صنعت را مهم ارزیابی کرده و اظهار کرد: به منظور ارتقای سطح همکاری و توسعه کمی و کیفی و تبادل دانش و نظرات در این حوزه، برگزاری منظم جلسات تخصصی مربوط به امور مشتریان در اولویت دفتر ارزیابی و رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد. همچنین گزارش کلی عملکرد خودروسازان در سال 95 نیز ارائه شد و مورد بحث و تجزیه تحلیل قرار گرفت.
در پایان شرکت کنندگان به ارائه دیدگاه ها، نقطه نظرات و مشکلات پرداختند و نظرات و راه حل هایی درخصوص برخی از مشکلات موجود توسط شرکت کنندگان مطرح شد و تصمیمات لازم در این خصوص اخذ شد.
گفتنی است با توجه به طرح پیشنهادی ایجاد کارگروه های تخصصی در حوزه مدیریت ارتباط با مشتریان در صنعت خودرو کشور، مقرر شد به منظور ایجاد امکان تبادل تخصصی و اشتراک دانش حوزه مشتری نسبت به تشکیل تیم های تخصصی اقدام شود.
همچنین با توجه به وجود برخی ابهامات و تناقضات در آئین نامه و دستورالعمل اجرای قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو مقرر شد کارگروهی متشکل از تمامی حوزه های ذی ربط وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان بازرسی و خودروسازان تشکیل و تصمیمات اصلاحی انجام شود.
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان