مصدقی افزود: با توجه به تمرکز آلودگی هوا در کلان شهرها، یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا، توسعه خودروهای برقی در کلان شهرهاست.
مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا تصریح کرد: باتوجه به چشم انداز سایپا در خصوص مطرح شدن به عنوان خودروساز جهانی از یک طرف و محدودیت های قابل ملاحظه پیشرو درخصوص تولید گازهای گلخانه ای و استانداردهای آلایندگی از طرف دیگر، با درک درست از شرایط محیطی و جهانی، برنامه ریزی مناسب و تدوین نقشه راه توسعه تکنولوژی خودروهای برقی و زیرسیستمهای مربوطه در سایپا صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: استفاده از پیشرانه های الکتریکی به دلیل مزایای آن از جمله بازده بالا، تمیزی، بی سر و صدا بودن و شتاب بالا در شرایط فعلی ضروری است.
مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا گفت: امروزه به دلایل آلودگیهای ناحیهای و اثر جهانی گازهای گلخان های و همچنین پیشرفت های بسیاری که در تکنولوژی و بهبود عملکرد و قابلیت باتری ها و محرکه های برقی به وجود آمده، کاربرد و همه گیرشدن خودروهای برقی بیش از گذشته ضروری است،
به نحویکه چندین خودروساز اقدام به تولید و عرضه انبوه این خودروها به بازار کرده اند و موسسات بسیار معتبر مطالعاتی نیز در زمینه استراتژی و آینده نگری تکنولوژیهای مرتبط با انرژی و حمل ونقل، پیشبینی کرده اند که تا سال 2020 میلادی، 20 میلیون و تا سال 2030 میلادی 100 میلیون خودرو برقی و حدود 400 میلیون دوچرخه، سه چرخه و چهارچرخه برقی در جاده های دنیا مجهز به پیشرانه های الکتریکی خواهند بود.
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان