Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
در مرکز تحقیقات سایپا؛

فاز مطالعاتی تولید خودروهای برقی سرعت گرفت

دوشنبه | ۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۰۴:۵۸ | کد خبر: CP- ۲۰۲۳ | سرویس: سایپا
کارپرس:
مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا: با توجه به لزوم آینده نگری و رسالت سایپا در راستای توسعه محصولات جدید مطابق با نیاز مشتریان و سازگار با محیط زیست، مطالعه و طراحی خودروهای برقی با سرعت در این مرکز در حال انجام است.
به گزارش سرویس دریافت خبر کار پرس، علیرضا مصدقی مدیرعامل تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا با بیان مطلب فوق گفت: این مرکز با انجام مطالعات و تعریف مشخصات محصول هدف بر روی پلتفرم ایکس 200 خود، اقدام به تعریف فاز نمونه سازی خودروی برقی با همکاری شرکت صاحب نام اروپایی و یکی از دانشگاه های درجه یک کشور کرده است.

مصدقی افزود: با توجه به تمرکز آلودگی هوا در کلان شهرها، یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا، توسعه خودروهای برقی در کلان شهرهاست.

مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا تصریح کرد: باتوجه به چشم انداز سایپا در خصوص مطرح شدن به عنوان خودروساز جهانی از یک طرف و محدودیت های قابل ملاحظه پیشرو درخصوص تولید گازهای گلخانه ای و استانداردهای آلایندگی از طرف دیگر، با درک درست از شرایط محیطی و جهانی، برنامه ریزی مناسب و تدوین نقشه راه توسعه تکنولوژی خودروهای برقی و زیرسیستمهای مربوطه در سایپا صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: استفاده از پیشرانه های الکتریکی به دلیل مزایای آن از جمله بازده بالا، تمیزی، بی سر و صدا بودن و شتاب بالا در شرایط فعلی ضروری است.

مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا گفت: امروزه به دلایل آلودگیهای ناحیهای و اثر جهانی گازهای گلخان های و همچنین پیشرفت های بسیاری که در تکنولوژی و بهبود عملکرد و قابلیت باتری ها و محرکه های برقی به وجود آمده، کاربرد و همه گیرشدن خودروهای برقی بیش از گذشته ضروری است،

به نحویکه چندین خودروساز اقدام به تولید و عرضه انبوه این خودروها به بازار کرده اند و موسسات بسیار معتبر مطالعاتی نیز در زمینه استراتژی و آینده نگری تکنولوژیهای مرتبط با انرژی و حمل ونقل، پیشبینی کرده اند که تا سال 2020 میلادی، 20 میلیون و تا سال 2030 میلادی 100 میلیون خودرو برقی و حدود 400 میلیون دوچرخه، سه چرخه و چهارچرخه برقی در جاده های دنیا مجهز به پیشرانه های الکتریکی خواهند بود.
   
 




با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

فاز مطالعاتی تولید خودروهای برقی سرعت گرفت

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است