Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با استقبال کم نظیر بازار سرمایه؛

اوراق مرابحه سایپا به سرعت فروش رفت

شنبه | ۱۳۹۵/۰۸/۲۹ - ۰۳:۱۰ | کد خبر: CP- ۱۵۷۱ | سرویس: سایپا
کارپرس:
انتشار اوراق مرابحه سایپا در کسری از ثانیهدر حالی سایپا ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مرابحه با نرخ ۱۸ درصد در بازار سهام را پذیره‌نویسی و منتشر کرد که این اوراق در ساعت 11 روز بیست و ششم آبان ماه سال جاری در کمتر از چند دقیقه و به عبارتی در کسری از ثانیه بفروش رفت.
به گزارش سرویس دریافت خبر کار پرس، در جریان انتشار اوراق مرابحه که با حضور مهدی جمالی مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا و حسن قالیباف اصل مدیرعامل شرکت بورس تهران برگزار شد، جمالی گفت : انتشار اوراق مرابحه فرصت مناسبی است تا به جای وابستگی به سیستم بانکی از بازار سرمایه استفاده کنیم.                                          

 قالیباف اصل نیز این نوع جذب سرمایه در کشورمان را به نوبه خود برای اولین بار ارزیابی کرد و گفت : این روش جذب سرمایه توسط مدیران خوش فکر اقتصادی و صنعتی ایده یابی و با همکاری متقابل برنامه ریزی شده است .

اوراق مرابحه تأمین مالی ، شیوه ای برای تامین نقدینگی بنگاه های اقتصادی بر پایه عقد اسلامی مرابحه است؛ در این شیوه، شرکت مورد نظر برای تأمین مالی خود، اقدام به انتخاب یا تأسیس مؤسسه مالی به منظور خاص با عنوان واسط می کند؛ واسط با انتشار اوراق مرابحه از طریق شرکت تأمین سرمایه، وجوه سرمایه گذاران مالی (مردم) را جمع آوری کرده و به وکالت از طرف آنان کالای مورد نیاز بانی را از تولیدکننده (فروشنده) به صورت نقد خریداری و به صورت بیع مرابحه ی نسیه به قیمت بالاتر به بانی می فروشد.

در این روش  بانی متعهد می شود تا در سررسید مشخص، قیمت نسیه کالا را از طریق شرکت تأمین سرمایه به دارندگان اوراق برساند. دارندگان اوراق می توانند تا سررسید منتظر بمانند و از سود مرابحه استفاده کنند و یا قبل از سررسید اوراق خود را در بازار ثانوی به فروش برسانند.

اوراق مرابحه سایپا با نمادهای «صایپا ٩٩٨» و «صایپا ٩٠٨» دو روز پیش (٢٤ آبان) در فهرست نرخ های بازار اوراق بدهی بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

متعهد پذیره نویسی «صایپا ٩٩٨» با مبلغ سه هزار میلیارد ریال، تامین سرمایه امید و متعهد پذیره نویسی «صایپا ٩٠٨» با مبلغ دو هزار میلیارد ریال، تامین سرمایه لوتوس پارسیان است.

 

 

 
   
 

    
 
 
 
::  صفح


با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

برچسب ها :

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

اوراق مرابحه سایپا به سرعت فروش رفت

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است