Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بهتر است بدانید!

نکاتی برای خرید هیوندا i۲۰ صفر کیلومتر

یکشنبه | ۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۰۷:۳۷ | کد خبر: CP- ۱۱۵۲۴ | سرویس: دانستنیهای خودرویی
کارپرس:
خرید یک خودروی صفر می‌تواند یک انتخاب ایده‎آل باشد که هم در بلندمدت مناسب است و هم هزینه نگهداری خودرو پایین است. بنابراین ما هم می‌خواهیم فرآیند خرید هیوندا i۲۰ صفر را در این مطلب بررسی کنیم و ببینیم که چه مواردی در آن اهمیت دارد. نسل اولیه این خودروها در سال ۲۰۱۱ در کشور کره جنوبی تولید شد و همزمان توسط شرکت آسان موتور در ایران عرضه می‌شد.
به گزارش کارپرس، اما در سال ۹۵ بود که مونتاژ هیوندا i20 در شرکت کرمان موتور انجام گرفت و از سال ۱۳۹۶ بود که این خودروها به بازار ایران عرضه شدند.

قیمت هیوندا i20 صفر در بازار

در مرحله اول به سراغ بازار می‌رویم تا ببینیم که وضعیت این خودروها به چه صورت است. در حال حاضر و بعد از گذشت چند ماه از سال ۹۸ هنوز هم نسخه ۹۸ این خودروها به بازار نیامده و به همین دلیل معیار قیمت‎گذاری صفر آنها مربوط به قیمت هیوندای i20 مدل ۹۷ است. بررسی بازار نشان می‌دهد که برای این خودروها مبلغی در حدود ۳۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. این در حالی است که خودروهای قدیمی مربوط به سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.
مشخصات ظاهری خودرو

از لحاظ مشخصات ظاهری و بدنه هیوندا i20 را می‌توان یک خودرو با بدنه قابل قبول و با نمای مناسب معرفی کرد. در نمای عقب این خودروها نکته جالب توجهی وجود ندارد و شاید استفاده از قسمتی از چراغ خودرو در قسمت در صندوق عقب تنها نکته بارز آن باشد. در نمای بغل شاهد استفاده از یک برجستگی خیلی نامحسوس هستیم که از چراغ جلو تا چراغ عقب ادامه دارد. در پایین هم از یک زیوار پلاستیکی تیره رنگ استفاده شده که بیشتر نقش تزئینی و محافظ را دارد.

نمای جلوی خودرو به مراتب بهتر است. برای هیوندا i20 از یک ورودی هوای چهار ضلعی به شکل لبخند استفاده شده و چراغ‌های جلو به صورت کشیده و موازی با گلگیرها هستند. درب موتور با شیب منفی رو به جلو قرار گرفته است که هم خودرو را تهاجمی‌تر نشان می‌دهد و هم قدرت دید راننده را بالا می‌برد.

مشخصات فنی خودرو

موضوع مهم در خرید و فروش هیوندای i20 صفر توجه به مشخصات فنی موتور آن نسبت به نسل اولیه این خودروها است. موتور خودرو در نسل جدید حجمی معادل با ۱۳۶۸ cc دارد که توانایی تولید حداکثر قدرت ۹۹ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۳۴ نیوتن متر را دارد. این در حالی است که نسل اولیه این خودروها به صورت ۱۶۰۰ سی‌سی بودند. در این نسل شاهد استفاده از یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک هستیم که نیروی موتور را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهند. کاهش حجم موتور در هیوندا i20 جدید باعث شده که مصرف سوخت آن هم پایین بیاید و مصرف ترکیبی حدود ۶ لیتر را ثبت کند.

مشخصات فنی این خودرو نشان می‌دهد که به عنوان یک گزینه برای مسیرهای شهری و همچنین به عنوان یک خودروی ظریف برای خانم‌ها انتخاب خوبی است و برای بلند مدت می‌توانند بر روی آن حساب کنند.
امکانات و آپشن‎ها و ایمنی هیوندا i20

از لحاظ امکانات و آپشن‎ها در مورد هیوندای آی ۲۰ می‌توان به امکاناتی مانند ایموبیلایزر و فرمان برقی برای کنترل بهتر خودرو کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک برخورداری از صفحه نمایش ۷ اینچی سنسور باران دوربین دید عقب و سیستم مولتی مدیا اشاره کرد. همه این امکانات به راحت شدن فضای خودرو و همچنین کنترل بهتر آن کمک می‌کنند.

ایمنی یکی از فاکتورهای مهم در خرید هیوندای i20 است که باعث جلب مشتری برای این خودرو می‌شود. در این خودروها از کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو استفاده شده است. عرضه سیستم ترمز خودرو از نوع دیسکی ضد قفل است که همراه با آن یک سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز هم استفاده شده تا کنترل خودرو در مسیرهای ناهموار و مسیرهای خیس راحت باشد. باز هم باید به این نکته اشاره کنیم که فرمان استفاده شده در این خودروها از نوع برقی است و این هندلینگ خودرو را در شرایط مختلف راحت می‌کند.

به عنوان نکته نهایی اگر احساس می‌کنید که اگر هیوندا i20 صفر می‌تواند خودرویی محبوب و مناسب شما باشد برای خرید آن تردید نکنید و از خدمات پس از فروش شرکت کرمان موتور و همچنین کیفیت ساخت خودرو اطمینان داشته باشید.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

نکاتی برای خرید هیوندا i۲۰ صفر کیلومتر

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است