Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بررسی کوتاه؛

جای خالی مزدا CX۵ در بازار کراس اورهای ایران

چهارشنبه | ۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۰۴:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۵۹۴ | سرویس: خودروهای جدید
کارپرسامیرحسین کریمی:
مزدا CX5 که در سال 2012 برای اولین بار زبان طراحی KODO مزدا را به تصویر کشید، در نمایشگاه لس آنجلس امسال از چهره جدید خود پرده برداشت. هرچند مزدا مدل 2017 را به عنوان نسل جدید CX5 معرفی کرده است اما در عمل می توان آن را یک نسخه به روز رسانی شده از مدل قدیمی دانست.

به گزارش کارپرس، در نگاه اول ممکن است CX5 2017  یک فیسلیفت ساده به نظر برسد اما مزدا از آن به عنوان یک باز طراحی و نسل جدید یاد می کند. با نگاهی دقیق می توان متوجه شد که این ادعای مزدا آنچنان بی پایه اساس نیست. طراحی قسمت جلو به کلی تغییر کرده ، چراغ ها در موقعیت پایین تر نسبت به مدل 2016 با طراحی خشن تر قرار گرفته اند. جلو پنجره V  شکل نسل قبل جای خود را به یک جلوپنجره سر تا سری بین دو چراغ داده است. در نمای کناری بیشترین شباهت را می توان بین 2 نسل از Cx5 را مشاهده کرد. با این حال در مدل 2017 طراحی خطوط بدنه تغییراتی داشته است. در قسمت عقب هم مزدا با طراحی چراغ ها و درب صندوق جدید و افزایش شیب شیشه عقب نمای پشتی CX5 را خشن تر از قبل کرده است.

جای خالی مزدا CX5 در بازار کراس اورهای ایران

داخل Cx5  جدید نیز ارگونومیک تر از قبل شده است. صفحه نمایش از داخل داشبرد، به صورت ایستاده بر روی داشبورد منتقل و کنسول وسط بلند تر و دسته دنده در موقعیت مناسب تری قرار گرفته. از دیگر تغییرات مثبت در داخل Cx5  می توان به نمایشگر هد آپ (Head Up Display) جدید و صندلی های بهبود یافته در جلو وعقب اشاره کرد.

جای خالی مزدا CX5 در بازار کراس اورهای ایران

پیشرانه هایی که قرار است در مزدا cx5  جدید استفاده شوند عبارتند از یک پیشرانه دیزل 2.2 لیتری و 2 پیشرانه بنزینی با حجم 2 و 2.5 لیتر و توان 155 و 184 اسب بخار، که البته این پیشرانه فعلا مخصوص بازار امریکا است و ممکن است مدل های اروپایی و آسیایی از پیشرانه های متفاوت بهره ببرند. همانند سابق مزدا cx5  در 2 مدل دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل قابل سفارش خواهد بود.

جای خالی مزدا CX5 در بازار کراس اورهای ایران

با توجه با سابقه نسل قبلی مزدا cx5 و کسب امتیازات مثبت نسبت به رقبا در مجلات مختلف و همچنین دریافت جایزه بهترین suv  کوچک با قیمت زیر 25 هزار دلار توسط "What Cars?" طی 4 سال پیاپی، به نظر میرسد حضور نسل جدید این خودرو در کشورمان معادلات بازار کراس اور های متوسط را بر هم زند . از جمله رقبای مزدا Cx5  در ایران میتوان به کیا اسپورتیج و هیوندایی IX35 و میتسوبیشی ASX و ام جی GS اشاره کرد .

تصاویر:

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

جای خالی مزدا CX۵ در بازار کراس اورهای ایران

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است