Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

وانت برقی تسلا معرفی شد

شنبه | ۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۰:۲۱ | کد خبر: CP- ۱۲۶۵۶ | سرویس: خودروهای جدید
کارپرس:
"ایلان ماسک" (Elon Musk) مدیر عامل شرکت تسلا شب گذشته طی رویدادی در لس آنجلس ، از نخستین وانت برقی این شرکت به نام "سایبرتراک" (Cybertruck) رونمایی کرد.
به گزارش کارپرس، تسلا شب گذشته از اولین وانت الکتریکی خود موسوم به سایبرتراک رونمایی کرد. قیمت این وانت الکتریکی جذاب از ۳۹ هزار و ۹۰۰ دلار شروع می‌شود و در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.

شب گذشته ایلان ماسک بار دیگر طرفداران خود را شگفت زده کرد و برای نخستین بار از وانت الکتریکی خود که طراحی آن فوق العاده حیرت انگیز است، رونمایی کرد.

سایبرتراک، ششمین خودرو تسلا از زمان تأسیس این شرکت در سال ۲۰۰۳ است. این خودرو میتواند رقیب سرسختی برای تراک فورد سری-اف (Ford F-Series) که بیش از ۴۰ سال در ایالات متحده پرفروش ترین وانت بوده است و وانت "شورلت سیلورادو" ( Chevrolet Silverado) شرکت آمریکایی شورلت باشد.

tesla 08 02 2

در این رویداد که روز پنجشنبه برگزار شد ، ایلان ماسک، "فرانز ون هولژوآسن" (Franz Von Holzhausen) طراح اصلی خودروهای تسلا را معرفی کرد و از وی خواست آزمایشاتی را بر روی خودرو انجام دهد.

به منظور تست تحمل ضربه، طراح این خودرو یک چکش بزرگ برداشت و به بدنه خودرو ضربه زد و از آن طرف نیز یک توپ فلزی به سمت پنجره کناری سایبرتراک پرتاب کرد. در کمال تعجب این توپ فلزی از شیشه عبور نکرد. پیش از این ، ماسک ادعا کرده بود که این وانت در برابر یک اسلحه دستی ۹ میلی متری ضد گلوله است. سایبرتراک قیمت پایین دارای یک موتور متحرک و دیفرانسیل عقب خودرو (rear wheel drive) است و با هر بارشارژ قادر به طی کردن مسافتی حدود ۲۵۰ مایل (۴۰۲,۳۳۶ کیلومتر) است.

نسخه بالاتر این خودرو مجهز به دو موتور متحرک است و قیمت آن ۴۹ هزارو ۹۰۰ دلار است و با هر بار شارژ قادر به طی کردن مسافتی در حدود ۳۰۰ مایل (۴۸۲,۸۰۳ کیلومتر)است.

نسخه سه موتوره این خودرو نیز با هر بار شارژ قادر به طی کردن مسافتی در حدود ۵۰۰ مایل (۸۰۴,۶۷۲ کیلومتر)است و قیمت آن ۶۹ هزار و ۹۰۰ دلار است.

این شرکت اعلام کرد بنابر برنامه ریزی‌ها عرضه این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد.

tesla 08 02 3

تمام نسخه های این وانت مجهز به سیستم استاندارد"تسلا اوتوپایلت" می باشند. سیستم پیشرفته دستیار راننده تسلا که "تسلا اوتوپایلت"(Tesla Autopilot) نام دارد، تاکنون قابلیت تشخیص سایر خودروها در جاده را داشته است.ولی تشخیص خودرو تنها نکته‌ای نیست که یک راننده باید نگران آن باشد.در جاده‌ها، مخروط‌های راهنمایی و رانندگی هم وجود دارند که می‌توانند حواس راننده را پرت کنند و منجر به بروز حادثه شوند. به همین دلیل شرکت تسلا قابلیت جدیدی را برای دستیار "تسلا اوتوپایلت" فراهم کرده و این دستیار رانندگی از این پس قادر است وجود این مخروط‌ها در جاده‌ را هم تشخیص دهد.

با بروزرسانی اوتوپایلت، خودروهای برقی تسلا می‌توانند وجود این مخروط‌ها را نمایش دهد. اگر راننده خودرو تسلا از سیستم مسیریابی در سیستم اوتوپایلت استفاده کند، خودرو مسیر خود را تغییر می‌دهد تا از برخورد به مخروط‌ها جلوگیری کند. گرچه که افزودن این ویژگی گامی مهم برای تسلا است، ولی این شرکت خودروسازی بزرگ قصد دارد سیستم دستیار رانندگی خود را به نحوی پیشرفته کند که هرگونه شیئی در جاده را شناسایی کند. افزودن این تغییرات باعث می‌شود که رانندگان تسلا در آینده بدون دست رانندگی کنند.

ماسک گفت که سایبرتراک نسخه قیمت پایین تک موتوره می‌تواند در کمتر از ۶.۵ ثانیه از سرعت صفر به سرعت ۶۰ مایل در ساعت (۹۶,۵۶۰۶ کیلومتر) برسد. سایبرتراک نسخه دو موتوره می‌تواند در ۴.۵ ثانیه به این سرعت برسد و سایبرتراک سه موتوره نیز می‌تواند در ۲.۹ ثانیه به این سرعت برسد. ظرفیت بکسل برای نسخه تک موتور این وانت حدود ۷۵۰۰ پوند، موتور دوگانه در حدود ۱۰ هزار پوند و موتور سه گانه حدود ۱۴ هزار پوند است.

tesla 08 02 4



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

وانت برقی تسلا معرفی شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است